قائم مقام کمیته امداد فارس:

5800 پایگاه برای جمع آوری کمکهای جشن عاطفه ها در فارس فعال هستند

خبرگزاری پانا: قائم مقام کمیته امداد فارس از استقرار پنج هزار و 800 پایگاه جمع آوری کمکهای جشن عاطفه های در فارس از شانزدهم تا هفدهم مهرماه خبرداد.

کد مطلب: ۲۶۷۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، کیوان نیازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای جمع آوری کمکهای کمیته امداد 271 پایگاه ثابت متعلق به خود کمیته، 349 پایگاه سیار، چهار هزار و 253 مدرسه، 673 مسجد، 232 خیریه و در مجموع پنج هزار و 800 پایگاه در سطح فارس درگیر کار هستند.
وی همچنین عنوان کرد: در شیراز نیز 15 پایگاه کمیته امداد، 65 مسجد و 850 مدرسه کمک ها را جمع آوری می کنند.
قائم مقام کمیته امداد فارس اعلام کرد: روز چهارشنبه زنگ جشن عاطفه ها در مدرسه الزهرا با حضور استاندار، مدیرکل کمیته امداد و مدیرکل آموزش و پرورش زده می شود.
نیازی افزود: پنج شنبه در پایگاه های خود کمیته امداد و جمعه نیز در مصلی نماز جمعه جمع آوری کمک های مردم را خواهیم داشت.
وی اظهار کرد: سازمان صدا و سیما، بسیج مستضعفین، آموزش و پرورش، خیریه ها، استانداری و فرمانداران همه پای کار هستند تا بتوانیم برنامه بزرگی را در جشن عاطفه ها انجام دهیم.
قائم مقام کمیته امداد فارس با عنوان اینکه در سال گذشته در جشن عاطفه ها به شکل نقدی و جنسی 2 میلیارد و 800 میلیون تومان در فارس جمع آوری شده است، گفت: پیش بینی می کنیم که امسال در حدود چهار میلیارد تومان کمک جمع آوری کنیم.
نیازی همچنین از اجرای طرح مدارس مکمل خبر داد و ابراز داشت: در این برنامه مدارسی که دانش آموزان آن از وضع مالی خوبی برخوردار هستند به مدارس کم برخوردارتر در پایین شهر کمک می کنند.
وی بیان کرد: 35 هزار دانش آموز در فارس از وضع مالی فوق العاده ضعیف تا معمولی تحت پوشش کمیته امداد هستند که به محض محقق شدن کمک ها، کمک به آنها اتفاق می افتد.
قائم مقام کمیته امداد فارس اظهار داشت: کمیته امداد پیش از مدارس به دانش آموزان روستاهایی که ضریب هشت به بالا، یعنی جاهایی که از لحاظ مالی خیلی ضعیف، هستند بسته پوشاکی به ارزش 40 هزار تومان اهدا می کند.
نیازی همچنین گفت: 15 هزار نفر از دانش آموزان تحت پوشش کمیته از ایتام هستند که تحت عنوان طرح اکرام ایتام کمک هایی به این عزیزان پرداخت می شود که در سال گذشته 22 میلیارد تومان از طرف خیرین به خانواده های ایتام پرداخت شده است و در شش ماه اول امسال نیز حامیان و خیران 14 میلیارد تومان در این زمینه کمک شده است.
وی با بیان اینکه به بچه های طلاق و یا بچه های بی سرپرست نیز توسط کمیته امداد کمک می شود، گفت: در مجموع 340 هزار نفر و 132 هزار خانوار در فارس تحت پوشش کمیته امداد هستند.
قائم مقام کمیته امداد با عنوان اینکه کمک کمیته امداد به بعضی از افراد همیشگی نیست، گفت: ما باید بتوانیم خانواده های را توانمند کنیم تا طی مدتی که تحت پوشش کمیته هستند بتوانند خودشان را پیدا کنند و باید از نظر فرهنگی بیشتر کار شود چرا که ما بیشتر از فقر مالی فقر فرهنگی داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار