فرمانده انتظامی اردبیل خبر داد:

افزایش تلفات جاده‌ای استان اردبیل در نیمه اول امسال

خبرگزاری پانا: فرمانده انتظامی استان اردبیل از افزایش تلفات جاده‌ای استان در نیمه اول امسال خبر داد.

کد مطلب: ۲۶۷۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،سردار ابراهیم کریمخانی در مراسم گرامیداشت هفته ناجا در اردبیل اظهار داشت: اولویت اول برخورد با جرایم در استان اردبیل کاهش و به حداقل رساندن نزاع و درگیری‌ها است .

وی افزود: در اکثر تصادفات راهنمایی و رانندگی در این استان در قدم اول رانندگان اول به زد و خورد و کتک‌کاری پرداخته سپس از پلیس می‌خواهند تا مقصر را شناسایی کند که بهتر است این فرایند با فرهنگ‌سازی که در خانواده‌ها و از طریق نظام رسانه‌ای ما صورت می‌گیرد، برطرف شود.

فرمانده انتظامی استان اردبیل به تفاوت نزاع عادی با نزاع گروهی با حضور اراذل و اوباش اشاره کرد و گفت: به هر درگیری و نزاع جزئی نمی‌توان تعبیر حضور اراذل و اوباش را داد چرا که اراذل و اوباش در این استان مهار شده و تحت کنترل هستند به طوری که 123 مورد از این اراذل و اوباش نیز شناسنامه‌دار شده‌اند.

کریمخانی با بیان اینکه باندهای فساد و فحشا بیشتر در شمال استان فعالیت می‌کنند و فراوانی آنها در این مناطق زیادتر از سایر مناطق است، بیان کرد: در بین باندهای فساد و فحشای متلاشی شده اتباع آذری نیز دیده می‌شود.

وی با انتقاد از عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در شهر اردبیل و توقف دوبله و سوبله خودروها در گذرگاه‌ها و معابر و همچنین خیابان‌ها که مشکلات زیادی را برای هموطنان به وجود آورده است، ادامه داد: در این زمینه به یک فرهنگ‌سازی صحیح و درست نیاز داریم تا بخشی از این دغدغه‌ها جبران شود.

فرمانده انتظامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود در مورد فعالیت مرکز پلیس 110 اردبیل گفت: با توجه به اینکه این مجموعه به صورت مستقل در استان فعالیت می‌کند مردم اگر مواردی از تخلف ماموران و تاخیر در پاسخگویی این واحد را گزارش کنند و به این جمع‌بندی برسیم که قصور ماموران خسارتی را متوجه مردم کرده است بنده قول می‌دهم که آن مامور را عزل کنم.

کریمخانی تصریح کرد: قرار شده است پلیس 110 به سرعت به خواسته‌ها و مطالبات مردم جواب داده و در اعزام نیرو تلاش کند اما اینکه در این حوزه قصور و کوتاهی انجام می‌شود گناهی نابخشودنی است.

وی در مورد کاهش نارضایتی مسافران، گردشگران و عموم مردم اردبیل از پایین آمدن صدور برگ‌های جریمه نیز اظهار داشت: اگر چه ممکن است در سال‌های گذشته در این زمینه گلایه‌هایی مطرح بوده که ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در این استان سختگیری کرده و برگه‌های جریمه صادر می‌کنند اما در حال حاضر روند ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی متفاوت از گذشته است و بسیاری از ماموران ما در وهله اول ارشاد و راهنمایی را مدنظر قرار داده سپس در صورت نیاز برگ جریمه صادر می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل ادامه داد: استان اردبیل در صدور و اعمال جریمه‌ها در ردیف بیستم قرار دارد و ما این اطمینان را می‌دهیم که در این استان میزان جرایم پایین و سختگیری‌ها نیز به نسبت گذشته تعدیل شده است.

کریمخانی در پایان سخنان خود از افزایش تلفات جاده‌ای استان در نیمه اول امسال خبر داد و گفت: در سال گذشته تلفات جاده‌ای ما در 83 فقره تصادف 111 نفر بوده در حالی که در همین مدت در سال جاری به 97 فقره تصادف با 112 کشته رسیده است که میزان تلفات در شهریور ماه زیادتر از سال‌های گذشته بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار