تفکر تک فرزندی یک آفت جدی است

خبرگزاری پانا: امام جمعه ماکو گفت: تفکر تک فرزندی یک آفت جدی است.

کد مطلب: ۲۶۶۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، "حجت‌‌الاسلام ایوب رنجبری " در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در بین نمازگزاران گفت: متاسفانه تفکر تک فرزندی بین خانواده‌های ایران اسلامی نهادینه شده است.


وی از نهادینه شدن فرهنگ تک‌ فرزندی در کشور ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: این مسئله به معنای واقعی معضل و آفت جدی به شمار می‌رود بنابراین باید با جدیت بیشتری برای اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبری در زمینه جمعیت اقدام کرد.


امام جمعه ماکو بر ضرورت مراقبت هر چه بیشتر از فرزندان توسط والدین تاکید کرد و گفت: بازی‌های رایانه‌ای در جسم، ذهن و تفکرات جوانان و نوجوانان تاثیرهای مخرب زیادی بر جای می‌گذارد.


وی با اشاره به اینکه در آستانه روز جهانی سرطان قرار گرفته‌ایم، عنوان کرد: بیماری مورد اشاره بدون استثناء در کمین همه افراد اعم از فقیر، غنی، پیر و جوان قرار می‌گیرد به طوری که بانوان و آقایان حتی اطفال باید در این ارتباط هوشیار باشند.


امام جمعه ماکو با اشاره به اینکه سالانه نزدیک به هفت میلیون مرگ در سراسر جهان با منشاء سرطان رخ می‌دهد، ادامه داد: سرطان برخلاف تصور حاکم بر جامعه قابل پیشگیری است به طوری که تغذیه مناسب، ورزش، استراحت کافی، اصلاح باورها، پرهیز از استعمال دخانیات و مشروبات الکلی در کاهش آمار مبتلایان موثر است.


رنجبری حمایت از بیماران مبتلا به سرطان را یک وظیفه همگانی دانست و افزود: قدم برداشتن در این زمینه یک مسئولیت حاکمیتی و مردمی به شمار می‌رود.


وی به وجود برخی باورهای نادرست در جامعه مبنی بر اینکه این بیماری بدون علامت مشخص به بدن نفوذ می‌کند، اشاره کرد و گفت: باید در این ارتباط به طور مرتب اطلاع‌رسانی، مقابله و پیشگیری شود.


رنجبری با اظهار به اینکه استان ما در زمینه پزشکی و خدمات درمانی رشد قابل توجهی تاکنون داشته است، اظهار کرد: امکانات و پرسنل مجرب برای ریشه‌کن‌سازی و به حداقل رساندن این قبیل بیماری‌ها در استان وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار