با حضور ۱۳۰۰ کودک ۵ تا ۱۲ ساله؛

اولین دوره مسابقات ریاضی با چرتکه در ایران برگزار شد

خبرگزاری پانا:نخستین دوره مسابقات ریاضی با چرتكه با حضور 1300 كودك 5 تا 12 ساله صبح روز جمعه 11 مهر ماه در دبیرستان ماندگار البرز برگزار شد.

کد مطلب: ۲۶۶۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا،نخستین دوره مسابقات ریاضی با چرتكه با حضور كودكان 5 تا 12 ساله و خانواده های آنان كه از سراسر كشور در این آزمون شركت كرده بودند صبح روز جمعه در دبیرستان ماندگار البرز برگزار شد.
روح الله مخبریان مدیر عامل موسسه كودكان هوشمند و از پایه گذاران این روش در ایران ، با اشاره به قدمت 200 ساله این مسابقات در کشورهای آسیای شرقی مانند ژاپن وچین تصریح کرد:این مسابقات با هدف آشنایی محسوس کودکان دوران دبستان 5تا 12 سال با محاسبات ریاضی و همچنین پرورش ذهن کودکان وافزایش روحیه خودباوری واعتماد به نفس این کودکان برگزار شد.

مدیر عامل اولین موسسه آموزش محاسبات ذهنی ریاضی با چرتکه در ایران افزود:در دهه های آینده به دلیل پیشرفت تکنولوژی و استفاده از رایانه ها و تبلت ها ،کودکان برای کسب اطلاعات، کمترین استفاده از ذهن خود خواهند برد و متاسفانه شاهد فاصله گرفتن از فرهنگ گذشته کشورمان و همچنین کاهش شدید استفاده از ظرفیت های مغز در این کودکان خواهیم بود.

وی ادامه داد:جابجا کردن مهره های چرتکه توسط کودکان برای حل مسایل ریاضی منجر به فعال شدن نیمکره راست مغز،تشکیل فرکانس موج بتا در مغز، افزایش سرعت در محاسبات ریاضی، تقویت حس بینایی، شنوایی و احساسی افراد، افزایش قدرت ذهن، افزایش مهارتهای تحلیلی و منطقی، افزایش تخیل و خلاقیت،افزایش اعتماد به نفس و غلبه بر مشکلات و استرس های روانی و بهبود حافظه خواهد شد.

مدیر عامل موسسه کودکان هوشمند با اشاره به اینکه در این دوره از رقابتها 670 دخترو بیش از 500 نفر پسر زیر نظر ناظران جهانی از ترکیه با هم به رقابت پرداختند،گفت: دراین مسابقات 40 سوال ریاضی طرح شده بود و شرکت کنندگان در فاصله زمانی 20 دقیقه ای وبا استفاده از چرتکه به سوالات پاسخ دادند.

مخبریان از اعزام برگزیدگان این آزمون برای حضور در رقابتهای جهانی سال 2015 خبر داد:ایران همواره یکی کشورهایی بوده است که در المپیادهای مختلف جهانی از جمله ریاضی درخشش زیادی داشته و در همین راستا با تمهیدات اندیشیده شده سعی داریم که برگزیدگان این آزمون را به مسابقات جهانی اعزام کنیم.

وی از همکاری گسترده موسسه کودکان هوشمند از ابتدای سال با سازمان دانش آموزی تهران خبر داد و تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده سعی داریم که از سال آینده این مسابقات را در زمره المپیادهای اصلی آموزش و پرورش قرار دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار