پورقاسمی:

بزرگترین چالش موجود در تئاتر کودک و نوجوان ضعف در نگارش متن است

خبرگزاری پانا: یک نویسنده تئاتر تربیت و آموزش نویسندگان هنر نمایش را باعث ارتقاء این حوزه عنوان کرد و خواستار توجه به این مهم شد.

کد مطلب: ۲۶۵۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محسن پورقاسمی با بیان اینکه به متون کیفی برای نمایش ها نیاز داریم، اظهار کرد: بزرگترین چالش موجود در تئاتر کودک و نوجوان ضعف در نگارش متن است.

وی با بیان اینکه چندان پیشرفتی در این حوزه نداشتیم، گفت: حتی برگزاری جشنواره های تئاتر کودک و نوجوان نتوانسته آن طور که باید و شاید زمینه تقویت این بخش را فراهم کند.

این نویسنده تئاتر، برگزاری جشنواره را گامی مثبت در ارتقای سطح نویسندگان دانست و اظهار کرد: باید نسبت به شناخت نویسندگان خوب در این عرصه اهتمام ورزیده و از انان حمایت شود زیرا نویسندگان خوبی در کشور فعال هستند.

پورقاسمی ادامه داد: همان طور که نسبت به تفکیک تئاتر خردسال، کودک و نوجوان اقدام شده نویسندگان تئاترها نیز تکلیف خود را در نگارش تئاترمشخص کنند که قرار است برای کدام قشر بنویسند، زیرا این کار باعث تخصصی شدن کارها می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همدان مهد تئاتر کودک و نوجوان کشور است، گفت: تئاتر کودک و نوجوان در همدان متولد شده و امسال در بیست و یکمین سالگرد تولد خود به جوانی برنا و رعنا تبدیل شده است.

این نویسنده تئاتر سبک و سیاق برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان را بسیار فوق العاده دانست و اظهار کرد: اگر مسئولان نحوه برنامه ریزی و حمایت از هنرمندان همدانی را طوری ترتیب دهند که انگیزه و رغبت آنها برای کار بالا روند، شاهد اتفاقات خوبی در عرصه تئاتر خواهیم بود.

پورقاسمی بزرگترین و بهترین راه حمایت از هنر تئاتر را حمایت از اجراهای عمومی و توجه به آموزش عنوان کرد و گفت: متأسفانه ما در این دو عرصه چندان عملکرد موفقی نداشته ایم.

بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری پیام دهکردی از 15 تا 21 مهرماه در همدان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار