استقرار نمایندگان صادرکننده مجوز در گمرکات / ترانزیت کالا به انبار واحدهای تولیدی توسط گمرک

خبرگزاری پانا : نادری گفت: با اقداماتی که در دست اجرا است و با هماهنگی با سازمان‌های همکار، تصمیم بر این است که در 15 گمرک مهم که سهم آنان در تجارت خارجی 93.8 درصد است نمایندگان صادرکننده مجوز مستقر شوند و با اختیار تام مجوزها را در همان مکان صادر کنند.

کد مطلب: ۲۶۴۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد

باشگاه خبرنگاران نوشت:


محمدرضا نادری معاون فنی گمرک با اشاره به راه اندازی سامانه اظهار از راه دور در گمرکات کشور گفت: روند تسهیل در امر ترخیص با راه اندازی سامانه اظهار از راه دور در گمرکات کشور به خوبی در حال اجرا است و بازخورد آن نیز افزایش سرعت ترخیص در گمرکاتی است که دارای این سامانه هستند.

وی افزود: با زمان سنجی صورت گرفته متوسط زمان ترخیص کالای صادراتی به یک روز و همچنین در بخش واردات نیز این زمان به سه روز کاهش یافته است که در این مقطع زمان خوبی است.

نادری گفت: با اقداماتی که دردست اجرا است و با هماهنگی با سازمانهای همکار تصمیم بر این است که در 15 گمرک مهم که سهم آنان در تجارت خارجی 93.8 درصد است نمایندگان صادرکننده مجوز مستقر شوند و با اختیار تام مجوز ها را در همان مکان صادر کنند.

معاون فنی گمرک تصریح کرد: با این اقدام سرعت ترخیص کالا شتاب بیشتری میابد.

نادری در ادامه از پیشنهاد گمرک به هیئت وزیران خبر داد و گفت: به هیئت وزیران پیشنهاد دادیم تا به گمرک اجازه دهد نسبت به ترانزیت کالا به انبار واحدهای تولیدی اقدام کند و کالا در محل انبار واحدهای تولیدی تخلیه شود.

وی گفت: با این کار کالا به جای اینکه در مبادی ورودی تخلیه شود در انبار واحدهای تولیدی تخلیه می‌شود و تنها یک بار کار تخلیه انجام می‌شود.

نادری افزود: در صورت تصویب این مصوبه توسط هیئت وزیران واحدهای تولیدی شاهد کاهش زمان ترخیص کالا و همچنین کاهش هزینه ها هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار