عضو هیات مدیره کنفدراسیون صادرات در گفت وگو با پانا:

تسویه بخشی از بدهی ارزی تجار با مشوق های صادراتی از دستورکار خارج شد

خبرگزاری پانا : عضو هیات مدیره کنفدراسیون صادرات با اعلام این خبر که تسویه بخشی از بدهی ارزی تجار صادرکننده با مشوق های صادراتی معوق از سالهای گذشته از دستورکار سازمان توسعه تجارت خارج شده است ،تصریح کرد: دولت برنامه ای برای پرداخت مشوق صادراتی به صادرکنندگان ندارد و این درحالی است که در تمامی کشورها مشوق های صادراتی موجب رونق و توسعه بخش صادرات می شود .

کد مطلب: ۲۶۱۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد

سیدرضی حاجی آقا میری درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا با انتقاد از عدم ارایه مشوق های صادراتی اعلام کرد که تسویه بدهی های ارزی با مشوق های صادراتی معوق از سالهای گذشته از دستور کار سازمان توسعه تجارت خارج شده است .


وی خاطرنشان کرد: از سال 89 و 90 که مشوق های صادراتی به صادرکنندگان پرداخت نشده بدهی هایی از سوی دولت وجود دارد که اگرچه جزو دیون است اما پرداخت نشده و در این میان این پرسش مطرح است که چگونه می توان بدهی های ارزی را پرداخت کرد و به طورقطع این تهاتر نیازمند مکانیزمهایی است که در قانون پیش بینی نشده است .


حاجی آقا میری در مورد رقم میزان بدهی های دولت از بابت مشوق های صادراتی به صادرکنندگان تصریح کرد: رقم دقیقی از میزان آن در دست نیست اما به طور قطع این رقم درمقابل سایر ارقام بودجه ای رقم قابل توجهی نیست .


وی با بیان اینکه از دولت گذشته نسبت به پرداخت این بدهی تعلل شده است ،اظهار کرد :دولت یازدهم نیز درباره پرداخت این دیون چاره ای اندیشه نکرده است و این اعتقاد وجود دارد که پرداخت مشوق ها با هدف رشد صادرات باید در دستور کار دولت قرار گیرد .


عضو هیات مدیره کنفدراسیون صادرات اظهار کرد: دولت برنامه ای برای پرداخت مشوق صادراتی به صادرکنندگان ندارد و این درحالی است که در تمامی کشورها مشوق های صادراتی موجب رونق و توسعه بخش صادرات می شود .


حاجی آقا میری درخصوص ناهماهنگی در گمرکات ارزی اظهار کرد : از نظر قانونی مانعی برای صادرات وجود ندارد جز در مواردی مانند اخذ مجوزهای مخصوص و پرداخت عوارض صادراتی مشکل عمده ای درصادرات کالاهایی که هماهنگی های از قبل صورت گرفته شده است وجود ندارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار