عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در گفت وگو با پانا:

حفظ ارزش واقعی پول ملی منجر به صادرات واقعی می شود

خبرگزاری پانا:عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با بیان اینکه تقاضای ما از بانک مرکزی آن است که ارزش واقعی پول ایران حفظ شود تا بتواند منجر به صادرات واقعی باشد ،تصریح کرد: نگاه دولت یا بانک مرکزی به نرخ ارز نباید کسب هزینه های بودجه ای باشد بلکه نرخ ارز ترازوی تعادل اقتصادی درکشور باشد .

کد مطلب: ۲۶۱۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد

حجت الله ذبیحی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا اظهار کرد: : در سال های اخیر نرخ ارز از 1226 تومان تا سه هزار تومان و در برخی روزها حتی تا 5 هزار تومان نیز بالا رفت شرایطی که موجب شد تا بی ثباتی زیاد بازار ارز قدرت برنامه ریزی را از فعالان و تولید کنندگان اقتصادی سلب کند .


عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با بیان اینکه دخالت در عرضه و تقاضای ارز خیانت به تولید کنندگان بود، اظهار کرد: بانک مرکزی در تمام دنیا یک رسالت برعهده دارند و آن اینکه ارزش واقعی پول ملی را حفظ کنند و از کاهش مصنوعی آن خودداری کنند .

ذبیحی با بیان اینکه اگر عرضه و تقاضای بازار ارز به درستی صورت گیرد ، به خودی خود بازار متعال خواهد شد ، تصریح کرد: اگر بانک مرکزی به هر دلیل سیاست های انقباظی در تزریق ارز به بازار داشته باشد ، طبیعی است که با افزایش نرخ ارز مواجه خواهیم شد .


رییس اتحادیه تولید و صادرکنند گان داروهای دامی عنوان کرد :برخی با اطلاعات رانتی یک شبه میلیون ها دلار ارز را از کشور خارج کردند .


وی با اشاره به تاثیری که نوسانات نرخ ارز بر تولید و صادرات به همراه داشته است ، عنوان کرد: نتیجه این شرایط به طور مستقیم بر سر سفره های مردم نشست تا آنجا که مصرف لبنیات در کشور تا 30 درصد کاهش یافت .


ذبیحی با اشاره به تیم قوی مدیریتی در بانک مرکزی بیان کرد: تقاضای ما از بانک مرکزی آن است که ارزش واقعی پول ایران حفظ شود تا بتواند منجر به صادرات واقعی باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار