معاون عتبات مرکز پزشکی هلال احمردر گفت و گو با پانا:

ارسال یک تن دارو به عراق در نیمه اول محرم

خبرگزاری پانا: معاون عتبات مرکز پزشکی هلال احمر از ارسال یک تن دارو به عراق در نیمه اول محرم خبر داد.

کد مطلب: ۲۶۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد

علی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری پانا، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون تمامی زائران ایرانی عتبات عالیات که به کشور عراق اعزام شده اند و به دلایل مختلف به مراکز درمانی ایرانی مراجعه کرده اند، از خدمات پزشکی و بهداشتی بهره مند شده اند و خوشبختانه هیچ مورد فوتی به مرکز پزشکی هلال احمر گزارش نشده است.
وی تصریح کرد: همچنین در نیمه اول محرم نیز اقدامات ویژه ای برای زائران ایرانی درنظرگرفته شد که از آن میان می توان به برپایی چادرهای پزشکی اشاره کرد که 6 چادر متشکل از پرسنل پزشکی از روز هفتم تا چهاردهم محرم در کربلا مستقر شدند.
معاون عتبات مرکز پزشکی هلال احمر خاطرنشان کرد: در این مدت نیز 17 هزار ویزیت عمومی صورت گرفت که دو هزار مورد آن مربوط به پانسمان سر، 220 مورد بخیه سر بود. علاوه بر این 270 بیمار با وضعیت بدحال در مراکز پزشکی ایران مستقر در کربلا تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفتند.
حیدری در ادامه افزود: امسال نیز در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، فعالیت های مرکز پزشکی هلال احمر همچون سال گذشته با 20 درصد افزایش رو به رو شد و این نشان دهنده افزایش شمار بیماران و مصدومان به مراکز پزشکی سازمان حج و زیارت است.
وی اظهار کرد: یک تیم پزشکی 70 نفره متشکل از پزشکان، پرستاران و تکنسین های فوریت های پزشکی از هفتم تا چهاردهم محرم در این شش چادر مستقر شدند و به زایران خدمات پزشکی ارایه کرده اند.
معاون عتبات مرکز پزشکی هلال احمر با اشاره به اینکه ماهیانه نیم‌تن دارو از ایران به عراق فرستاده می‌شود، اعلام کرد: با توجه به افزایش زایران در بازه زمانی هفتم تا چهاردهم محرم در این مدت یک تن دارو به این کشور ارسال شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار