جشنواره اهدای کتاب از سوی مردم به کتابخانه‌های عمومی استان گیلان برگزار می شود

خبرگزاری پانا:سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان از برگزاری جشنواره اهدای کتاب از سوی مردم به کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان، در هفته کتاب سال جاری خبرداد.

کد مطلب: ۲۶۰۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، هادی بادروح، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه شهرستان آستانه اشرفیه که با حضور آیت الله مختار امینیان، امام جمعه آستانه اشرفیه و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، برگزار شد، گفت: حمایت‌های بی‎دریغ آیت‌الله امینیان از گسترش فرهنگ مطالعه در استان گیلان به ویژه شهرستان آستانه مایه دلگرمی مردم، مسئولین و اصحاب فرهنگ است.

وی با بیان اینکه در شاخص سرانه فضای مطالعه رتبه خوبی در کشور نداریم، افزود: این امر تاثیر منفی بر روی دیگر شاخص‌های مطالعه که شامل سرانه مطالعه، عضو، امانت می‌شود، گذاشته است.

بادروح به نقش خیرین کتابخانه ساز در احداث، تعمیر و تجهیز کتابخانه‌ها اشاره و اذعان کرد: با تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان، چشم انداز روشنی را برای بهبود شرایط فیزیکی کتابخانه‌ها متصور هستیم.

وی همچنین اضافه کرد: امیدواریم با تکمیل کتابخانه‌های در دست احداث سرانه فضای مطالعه در استان بهبود چشمگیری داشته باشد.

بادروح در ادامه با اشاره به امکانات کتابخانه‌های عمومی از نرم افزار نمایه نشریات، سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان مهمترین خدمت کتابخانه‌های عمومی در حال حاضر یاد کرد.

بادروح همچنین از برگزاری جشنواره اهدای کتاب از سوی مردم به کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان، در هفته کتاب سال جاری خبرداد.

کتابخانه‌ها در کنار مساجد به رشد و تربیت فرهنگی جوانان کمک می کند

اسماعیلیان، رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه نیز در این جلسه اظهار کرد: کتابخانه‌ها در کنار مساجد می‌توانند در رشد و تربیت فرهنگی و دینی جوانان و نوجوانان بسیار موثر باشد.

وی، کتاب و کتابخوانی را موجب رشد فرهنگی و بالاتر رفتن توان علمی جامعه دانست و افزود: باید در این خصوص برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم صورت گیرد.

اسماعیلیان در ادامه از کلیه متولیان فرهنگی شهرستان خواست تا در جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی هرچه بیشتر گام بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار