مدیر حوزه علمیه آشتیان در گفت و گو با پانا:

حوزه علمیه آشتیان برای طلاب برنامه های ابتکاری دارد

خبرگزاری پانا: مدیر حوزه علمیه آشتیان برنامه های این حوزه را برای سال تحصیلی جدید اعلام کرد و گفت: در سطح استان چند مورد از فعالیت ها اختصاصا در این حوزه انجام می گیرد، در واقع می توان گفت برای طلاب برنامه های ابتکاری داریم.

کد مطلب: ۲۵۹۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام والمسلمین حسین احمدی در گفت و گو با خبرنگار پانا ، افزود: کلاس های تجزیه و ترکیب با محوریت قرآن و نهج البلاغه با هدف استنباط بهتر مطالب از عبارات عربی و قرآن، طرح استاد یاری با کمک و فعالیت طلابی که بنیه علمی قوی دارند با هدف آمادگی برای تدریس، اصول کاربردی با هدف استفاده عملی از دروس فقه و اصول که طلاب می خوانند و استنباط احکام از آیات و روایات و استاد دوار که حضور استاد در بین طلاب است از جمله اقدامات ابتکاری در نظر گرفته شده بشمار می رود تا طلاب از این طریق بتوانند برای دروس خارج فقه و اصول آمادگی لازم را کسب کنند.

وی ادامه داد: همچنین در این حوزه کارگاه های مقاله نویسی و پایان نامه نویسی دایرمی شود و این حوزه دارای کتابخانه مجهز، کافی نت و حجره برای اسکان طلاب نیز است.

مدیر حوزه علمیه آشتیان خاطرنشان کرد: حوزه علمیه شهرستان نیمه اجتهادی است، چارت دروس ارائه شده مطابق مدارس علوم دینی قم می باشد و طلاب در آن تا پایه ششم درس می خوانند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی اظهار داشت: 20 نفر ورودی جدید برای سال تحصیلی جاری داریم که شامل 12نفر جدید الورود و 8 نفر انتقالی از پایه های بالاتر می شود.

وی بیان کرد: ازجوانان و کسانی که توانایی دارند خواستارم با آمدن به حوزه و شاگردی مکتب اهل بیت (ع) به تبلیغ علوم دینی بپردازند.

مدیر حوزه علمیه آشتیان گفت: همچنین با عنایت به این که حوزه تشکیلاتی خود گردان است از خیرین و افرادی که توانایی مالی دارند تقاضا داریم قدمی برای این حوزه بردارند و مبلغین علوم اهل بیت (ع) را یاری رسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار