کارشناس محیط زیست لامرد خبر داد:

تأسیس انجمن رویش سبز جنوب در لامرد

خبرگزاری پانا: انجمن رویش سبز جنوب در راستای حفاظت از محیط زیست تاسیس شد.

کد مطلب: ۲۵۹۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد

عباس علیزاده در گفت و گو با خبرنگار پانا علت اصلی تشکیل انجمن رویش سبز جنوب را حفاظت از اکوسیستم های طبیعی منطقه جنوب استان فارس دانست و گفت: نبود انجمن فعال در زمینه محیط زیستی در شهرستان های لامرد و مهر ما را برآن داشت تا در راستای حفاظت از محیط زیست منطقه به تأسیس "انجمن رویش سبز جنوب" اقدام کرده و آن را به ثبت برسانیم که این انجمن‌ با هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی و تعیین اهداف، می‌تواند در راستای حفاظت از محیط زیست مؤثر واقع گردد.

عضو هیئت موسس انجمن رویش سبز جنوب تصریح کرد: فعالین محیط زیستی هر دو شهرستان طی چندین جلسه و رایزنی، نه نفر را به عنوان هیئت موسس انتخاب کردند، که این هییت، مسئول راه اندازی، تهیه اساسنامه، ثبت و کارهای اولیه انجمن می باشند که خوشبختانه "انجمن رویش سبز جنوب" در مرحله ثبت نهایی به سر می برد.

این کارشناس محیط زیست با تاکید بر اینکه سلامت ما به محیط زیست وابسته است، اظهار داشت: انجمن، فعالیت هایی با همکاری اعضا و فعالین شهری، محلی و مردم منطقه انجام خواهد داد که باعث ارتقای فرهنگ زیست محیطی، حفظ محیط زیست طبیعی-انسانی و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی، شناسایی مخاطرات محیطی و زیست محیطی می شود.

علیزاده با تصریح وضعیت شکننده محیط زیست در این منطقه و پیامد های آتی آن برمحیط زیست انسانی و طبیعی برخی از برنامه های اجرایی "انجمن رویش سبز جنوب" را برشمرد و گفت: در آینده فعالیت هایی به منظور فرهنگ سازی در شهرها و روستاهای منطقه انجام خواهد شد که بطور مثال می توان به طرح های درختکاری، جمع آوری زباله، همایش ها و مراسم های فرهنگی اشاره کرد.

وی ضمن درخواست مساعدت و همکاری از مسئولین و فعالین محیط زیست به منظور آبادانی هر چه بیشتر منطقه خود، افزود: اولین اقدام "انجمن رویش سبز جنوب" به منظور بزرگداشت واستعانت از شهدا ، طرح درختکاری در تپه شهدای گمنام لامرد بوده است که با حضور علاقه مندان ، دوستداران، و حامیان محیط زیست شهرستان های لامرد و مهر اجرایی شد.

وی در ادامه افزود: در صدد هستیم با اجرای چنین طرح هایی، بسترهای لازم از لحاظ فضای مناسب، تأمین نهال و شرایط آبیاری و مراقبت از درختان فراهم کنیم.

عضو هیات مؤسس انجمن مردم نهاد و فعالان محیط زیست این شهرستان در پایان سخنان خود از فرماندار شهرستان لامرد به منظور کمک در ثبت انجمن و اداره منابع طبیعی به لحاظ حمایت و کمک در طرح درختکاری عصر امروز و همچین از مرد شریف این منطقه قدردانی و تشکر بعمل آورد.

خبرنگار زهرا عشقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار