استاندار اردبیل:

پروژه جاده سرچم ناقص اجرا شده است

خبرگزاری پانا: استاندار اردبیل گفت: جاده اردبیل ـ سرچم پروژه خوبی بوده اما ناقص اجرا شده و در وضعیت کنونی تنها سردرد آن نصیب ما شده است.

کد مطلب: ۲۵۸۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مجید خدابخش در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در اردبیل اظهار داشت:‌ کاهش تلفات و تصادفات اقدام خوبی بوده که در یک سال گذشته به ویژه در پنج ماهه امسال با همکاری و همراهی خوب پلیس راه و نیروهای امدادرسان انجام شده و قطعاً نتایج آن مفید به فایده خواهد بود.

وی گفت: برای ما تعداد تصادفات مهم است نه اینکه بخواهیم روی کشته‌ها و تعداد آن مانور دهیم چرا که در معیار کشوری نیز بر کاهش تصادفات تاکید می‌کنند تا ضریب ایمنی در این زمینه ارتقا یافته و افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون ایمنی راه‌ها به برخی از ایرادات و اشکالات و راه‌ها و مسیرهای ارتباطی و ضرورت اصلاح نقاط حادثه‌خیز به عنوان یک اولویت اشاره کرد و افزود: جاده اردبیل ـ سرچم هر چند پروژه خوبی بود که اجرا شد ولی ناقص اجرا شدن آن امروز سردردی برای همه ما شده است در حالی که در دنیا از احداث راه‌ها از مدل لوپ استفاده می‌کنند تا جاده‌سازی در مناطق کوهستانی به شکل هوایی انجام شده و از شدت تصادفات کاسته شود.

خدابخش ایمن‌سازی جاده‌ها را امری ضروری و حیاتی خواند و بیان کرد: در ایمن‌سازی باید به رغم کمبود اعتبارات به نحوی برنامه‌ریزی و اقدام شود تا کاهش تصادفات را همراه با سهولت تردد‌ها شاهد باشیم.

وی تکمیل زیر‌گذر حکیم‌قشلاقی و اجرای تونل‌ها و پارکینگ‌ها را در جاده‌های مختلف و عملیاتی شدن حفاظ در کنار‌گذر پل‌ها و کانال‌ها را یادآور شد و گفت: بخشی از این کارها را باید به سرعت انجام دهیم تا قبل از فصل زمستان ایمنی راه‌ها و تردد در آنها تقویت شود.

استاندار اردبیل موضوع آموزش را به ویژه برای رانندگان و راکبان موتور‌سیکلت یادآور شد و تاکید کرد:‌ بر اساس آمارهای ارائه شده 40 هزار موتور‌سیکلت فاقد پلاک در حال تردد و فعالیت هستند که در کنار ساماندهی آنها باید آموزش راکبان و جلوگیری از برخی حوادث ناگوار در دستور کار باشد و پلیس نیز تلاش کند تا برخوردها سلبی نبوده و بیشتر به سمت ارشادی پیش برود.

خدابخش ادامه داد: ما نمی‌توانیم یک شبه ذهن مردم را در اعمال قوانین و مقررات جدید تغییر دهیم همانطوری که رئیس پلیس راهور اخیراً اعلام کرد که به رغم جرایمی که از بابت تخلف در گردش به راست رانندگان به ثبت رسیده مورد بخشودگی قرار گرفته و از آبان ماه قرار است این مقررات جدید را اجرایی کنند که این خود رفتار ارشادی پلیس را نشان می‌دهد.

وی حفظ شان و ابهت پلیس را در برخورد با برخی تخلفات و جرایم و پیشروتر از آن موضوع ارشاد و راهنمایی را یادآور شد و عنوان کرد: قرار نیست همه تخلفات با جریمه کردن اصلاح شود چرا که گاه با یک اقدام فرهنگی و ارشادی اصلاح رفتار انجام شده و تخلفات کاهش پیدا می‌کند.

رئیس شورای حمل و نقل و ترافیک استان در پایان سخنان خود ضرورت توجه به ضوابط و قوانین و مقررات و همچنین ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی را ضروری اعلام کرد و افزود: ما به صورت ماهانه این جلسات را برگزار می‌کنیم تا موارد مختلف مورد رصد و پیگیری قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار