حضور 110 شرکت در نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی ، موکت و کف پوش

خبرگزاری پانا: ششمین نمایشگاه بین المللی انواع کف پوش، موکت ، فرش ماشینی و صنایع وابسته با حضور بیش از 110 شرکت داخلی و خارجی از 4 کشور در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۲۵۶۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ؛ در این نمایشگاه علاوه بر 85 شرکت داخلی 25 شرکت خارجی نیز از ترکیه، ، روسیه ، تایوان و چین ، جدیدترین تولیدات و نوین ترین طراحی های خود را در سالن های 6-7- 9-8-10-11- 25A و27 به نمایش گذاشتند.
در ششمین نمایشگاه بین المللی انواع کف پوش، موکت و فرش ماشینی و صنایع وابسته؛ انواع فرش های ماشینی ، صنایع و تجهیزات وابسته، واحد های تولید کنندگان نخ، انواع پارکت، واحد های طراحی فرش، دستگاههای خط تولید ، انواع کف پوش، موکت، قطعات و ماشین‌آلات مربوطه ، مواد اولیه و همچنین نوآوری در عرضه تولید و خدمات این حوزه از جمله : تولید فرش های ضدلک، ضد آب، ضد میکروب، انواع فرشهای باعرض بلند ، ارائه شده است.
در این نمایشگاه، همچنین جدیدترین فرش های ماشینی طراحی و تولید شده در شرکت های داخلی مختلف با بهترین نقشه‌ها و ترکیب رنگ های متنوع با استفاده از بهترین ماشین‌آلات و مواد اولیه متنوع مانند الیاف اکریلیک، پلی‌استر و پلی‌پروپیلن با آخرین نوآوری‌ در معرض دید متخصصان و مصرف‌کنندگان قرار گرفته است. برگزاری نشست هم اندیشی روسای اتحادیه ها، برگزاری کارگاه آموزشی طراحی فرش ماشینی و حضور دو هیئت تجاری و بازرگانی خارجی برخی از برنامه های جانبی ششمین نمایشگاه بین المللی انواع کف پوش، موکت و فرش ماشینی و صنایع وابسته است.
افزایش راندمان تولید، توجه به توسعه این صنعت ، یافتن بازارهای جدید صادراتی ، افزایش صادرات ، آشنایی با نوین ترین صنایع و تجهیزات صنعت فرش ماشینی ، موکت و کفپوش در جهان ، اشتغالزائی ، توجه مسئولان به این صنعت و افزایش و بالا رفتن سطح اطلاعات و دانش عمومی، علمی و فنی بازدیدکنندگان از مهم ترین اهداف برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی انواع کف پوش، موکت و فرش ماشینی و صنایع وابسته است.
ششمین نمایشگاه بین المللی انواع کف پوش، موکت و فرش ماشینی و صنایع وابسته در سیزده هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برگزار شده و 15 درصد رشد یافته است و
شرکت‌های داخلی هم حضور پررنگ‌تری دارند.
صنعت فرش ماشینی یکی از صنایع تأثیرگذار در صنعت نساجی کشور است که سال‌های اخیر رشد و توسعه مناسبی داشته و در حال حاضر منطقه کاشان، آران و بیدگل با حدود هزار واحد تولیدکننده فرش ماشینی به قطب تولید این محصول در کشور و حتی منطقه تبدیل شده است.
صنعت فرش ماشینی حدود 50 درصد از ارزش صادرات سالیانه صنایع نساجی را به خود اختصاص داده و حدود 350 میلیون دلار ارز آوری در سال گذشته داشته و اشتغال‌ مناسبی ایجاد کرده است.
ظرفیت نصب شده صنعت فرش ماشینی در کشور 120 میلیون مترمربع است و تولید سالانه آن به 80 میلیون مترمربع می‌رسد که حدود 50 میلیون متر مربع آن در داخل کشور مصرف می‌شود.
مصرف سرانه فرش ماشینی در کشور حدود 2.3 متر مربع است و مازاد آن نیز به بازارهای جهانی صادر می‌شود که در صورت تأمین نقدینگی مورد نیاز و تسهیل تجارت خارجی، امکان تولید سالانه تا مرز 100 میلیون متر مربع و صادرات 50 میلیون متر مربع دور از ذهن نیست.
ششمین نمایشگاه بین المللی انواع کف پوش، موکت و فرش ماشینی و صنایع وابسته تا 18 شهریور هر روز از ساعت 9 تا 16 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آماده بازدید علاقه مندان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار