مدیر مجمع مداحین یاسین شیراز خبر داد:

برگزاری اولین دوره کلاسهای تخصصی آموزش مداحی

خبرگزاری پانا: مدیر مجمع مداحین یاسین شیراز گفت: اولین دوره کلاسهای تخصصی آموزش مداحی مجمع مداحین یاسین شیراز در گرایش دعا خوانی برگزار می شود.

کد مطلب: ۲۵۴۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حسین مومنی با اشاره به برگزاری اولین دوره کلاسهای تخصصی آموزش مداحی در گرایش دعا خوانی در شیراز ابراز داشت: با توجه به اینکه مستمعین مجالس دعا چه در مجالس هفتگی دعا مانند دعای کمیل، توسل و ندبه و چه مجالس دعا خوانی که در مناسبتهای خاص برگزار می گردد مانند دعای ابوحمزه ثمالی و جوشن کبیر از طیفهای مختلف مردم می باشند، لزوم توجه و دقت در بیان مطالب و اجرای مجالس دعا توسط مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) اهمیت بسزایی دارد.
مدیر مجمع مداحین یاسین شیراز با بیان اینکه آموزش اصولی فراگیران مداحی در خصوص نحوه برگزاری مجالس دعا از مهمترین دغدغه های مجموعه آموزش مداحی یاسین شیراز است، اظهار داشت: در کلاسهای تخصصی آموزش مداحی مجمع مداحین در گرایش دعا خوانی از حضور اساتید برتر دعا خوان کشور و استان استفاده می شود.
وی تصریح کرد: در آموزش مداحان توجه به اشعار، حکایات ، روایات مناسب با هر فراز دعا ، تفسیر محاوره ای، بیان ترجمه صحیح دعا و همچنین استفاده صحیح و بجا از آواها از جمله مهمترین نکات مورد توجه است.
مومنی با بیان اینکه توجه به معنویات و لزوم تزکیه نفس در امر مداحی جهت مداحان اهل بیت(ع) بسیار مهم و ضروری است، خاطرنشان کرد: مداحان با روح مستمعین سر و کار دارند بنابراین در این دوره آموزشی از حضور اساتید برتر اخلاق کشور و استان همچون حجه الاسلام و المسلمین جمال الدینی از شهر قم استفاده خواهد شد.
در ادامه سید محسن هاشمی نسب معاون آموزشی مجمع مداحین یاسین شیراز با اشاره به این که دوره موصوف یکی از پنج مرحله آموزش تخصصی دعا خوانی است که به صورت ویژه به آموزش دعای ابوحمزه ثمالی می پردازد افزود: از جمع 210 نفر متقاضی شرکت در کلاسهای تخصصی دعا خوانی که دوره های آموزش مقدماتی سطح دو و سطح یک آموزش مداحی را در مجمع مداحین گذرانده بودند پس از دو مرحله آزمون ورودی 120 نفر انتخاب شده و جهت شرکت در دورهای موصوف ثبت نام کرده اند.
وی اضافه کرد: بزودی دوره های تخصصی شعر و روضه، ضربی خوانی، فن بیان، ختم خوانی و مدح خوانی نیز برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.
گفتنی است اولین دوره کلاسهای تخصصی آموزش مداحی از روز شنبه 15 شهرویر ماه آغاز می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار