وزیر صنعت،معدن و تجارت:

شرکت چوب و کاغذ مازندران با حمایت دولت بزرگترین تولید کننده کاغذ خاورمیانه می شود

خبرگزاری پانا:وزیرصنعت،معدن و تجارت از حمایت دولت حسن روحانی برای تبدیل شرکت صنعتی چوب و کاغذ مازندران به عنوان بزرگترین تولید کننده کاغذ خاورمیانه خبرداد.

کد مطلب: ۲۵۳۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا: و به گزارش مهدی پورعرب خبرنگار حوزۀ اقتصادی ما،محمدرضا نعمت زاده در بازدید به همراه هیأت اقتصادی از بزرگترین کارخانه تولید کاغذ کشور و خط تولید بازیافت کاغذ های باطله صنایع چوب و کاغذ مازندران در ساری،با اشاره به حمایت از تولید داخل در زمینه خرید و استفاده را بدون برنامه و بی رویه دانست و گفت : با هماهنگی وزارتارشاد اسلامی،براساس نیاز داخل، با اولویت و حمایت تولیدیداخل،کاغذ مورد نیاز تأمین می شود .

وی همچنین یکی از مشکلات موجود را تفاوت نرخ ارز اعلام کردو افزود:تولید کشور بر مبنای ارز آزاد تمام می شود،در حالی که واردات بر اساس ارز مبادله ای پایین تر تخصیص داده می شود و این امر به واحد های تولید کننده کشور ضرر می رساند.

وزیر صنعت،معدن و تجارت پس از بازدید از تولید این شرکت موفق، طی سخنانی در هتل«سالار دره ساری»،زمن قدردانی از روغنی گلپایگانی و هیأت مدیره شرکت چوب و کاغذ مازندران در راستای حمایت تولید ملّی در راستای اقتصاد مقاومتی و سر بلندی کشور و همچنین توسعه اشتغال ، با بیان اینکه این شرکت به عنوان بزرگترین تولید کنندۀ کاغذ ملّی و خاورمیانه تاریخچه ی طولانی دارد به دوران وزارت خود در سال 59 اشاره و تصریح کرد:در ابتدای فعالیت این کارخانه قرار بود نیرو های خارجی آن را اداره کنند ولی امروز پس از گذشت بیش از 3دهه از عمر آن نیروهای متخصص داخلی به بالاترین ظرفیت تولید کاغذ در سطح خاورمیانه دست پیدا کردند.

نعمت زاده در ادامه سخنانش با تأکید بر ضرورت تولید کاغذ از ضایعات بازیافتی و همچنین صنعت نیشکر (باگاس)در این شرکت یادآور شد:نیشکر به عنوان یک نعمت خداوندی است و بجای اینکه بازمانده ی این گیاه(باگاس)خمیر کاغذ تبدیل کنیم،آن را می سوزانیم.

وی در این خصوص از آمادگی وزارت صنعت،معدن و تجارت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش فرآورده ماده اولیهباگاس و تبدیل آن به خمیر کاغذ در کشور خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار