در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

روندصعودی ابتلا به سل در سیستان/تامین حق آبه هامون در دستور کار

خبرگزاری پانا: مدیرکل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت تالاب هامون گفت: در حال حاضر مهم ترین چالش مردم سیستان وجود ریزگردهای تالاب هامون است.

کد مطلب: ۲۵۰۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد

خسرو افسری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درخصوص وضعیت هوای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ریزگردها یکی از بزرگترین معضلات هستند که این مشکل بیشتر در تالاب هامون نمود پیدا کرده به طوری که خشکسالی طولانی در تالاب موجب بروز ریزگرد در این منطقه شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود بادهای 120 روزه سیستان با وجود خشکسالی و عبور مسیر باد از روی بستر خشک تالاب ریزگردها با بادهای 120 روزه همراه می شوند و در این صورت موجب بروز آلودگی های بسیار شدید می شود که به چالش جدی زندگی مردم منطقه تبدیل شده است.
مدیرکل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان در خصوص مهار ریزگردهای تالاب هامون گفت: در بستر تالاب هامون اولین اولویت ما مهار ریزگردهای تالاب است که بهترین راه حل آن نگهداری از پوشش های گیاهی است.
افسری با تأکید بر اینکه وجود ریزگردها موجب افزایش بیماری های تنفسی در این استان شده است، گفت: بیماری سل در سیستان بسیار آمار بالایی دارد که این امر بسیار تأسف بار است چرا که وظیفه سازمان ها و ارگان های دست اندر کار است تا اقدام جدی در مهار آلودگی ناشی از ریزگرد را انجام دهند.
وی با اشاره به موضوع حق آبه تالاب هامون نیز گفت: تامین حق آبه محیط زیست بطور جدی باید در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم تالاب را با تمام ظرفیت هایی که دارد احیا و حفظ کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار