از سوی یک کارشناس بازار سرمایه:

دلایل رشد پرشتاب بورس تهران تشریح شد

خبرگزاری پانا: مدیرعامل کارگزاری ساو آفرین عملکرد مثبت شرکت ها، رقم منطقی نسبت قیمت به درآمد و شفاف سازی در تصمیمات ارزی را مهم ترین دلایل روند رو به رشد بازار سهام اعلام کرد.

کد مطلب: ۲۴۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مصطفی والهی، مدیر عامل کارگزاری ساوآفرین با اشاره به رکوردزنی شاخص کل و رشد بازار سهام گفت: با توجه به عملکرد مثبت شرکت ها، پیش بینی می شود روند صعودی بازار سهام تا پایان سال ادامه داشته باشد.

وی درباره دلایل صعود بازار گفت: با توجه به اینکه نسبت قیمت به در آمد در بازار رقم معقولی است رشد بازار طبیعی بوده و این روند ادامه دار است.

والهی با اشاره به اینکه نسبت قیمت به در آمد (P/E) حدود 5.3 مرتبه است، ادامه داد: این نسبت برای بازار سرمایه مناسب است و بازار شرایط خوبی برای سرمایه گذاری دارد.

مدیرعامل کارگزاری ساوآفرین به شفاف سازی در تصمیم های ارزی ظرف یکی دو روز گذشته اشاره کرد و افزود: نرخ مبادلات ارزی یک قدم مثبت برای شفاف سازی در قیمت ها بود.

وی ادامه داد: شرکت های صادر کننده بر اساس اصل محافظه کاری، نرخ ارز را در داخل کشور در صورت های مالی خود برای سال جاری حدود هزار و 800 تومان پیش بینی کردند و در حال حاضر با توجه به نرخ ارز در مرکز مبادلات ارزی، این نرخ حدود دو هزار و 500 تومان است.

والهی با اشاره به وزن بالای شرکت های صادراتی در بورس تهران افزود: شفاف شدن نرخ ارز، تاثیر زیادی در سود این شرکت ها دارد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه صادرات همچنان در حال انجام است، گفت: فقط هزینه جابه جایی افزایش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار