مرتضی قربانی :

تئاتر به شکل گیری شخصیت اجتماعی کودک کمک می کند

خبرگزاری پانا: کارگردان نمایش “یک قاب ساده” از خراسان رضوی با بیان اینکه در هر تئاتر و نمایش به کودک و نوجوان موضوعی آموخته می شود که به شکل گیری شخصیت اجتماعی او کمک می کند گفت: تئاتر هنر پاکی است که باید به آن بها داده شود و از آن حمایت شود.

کد مطلب: ۲۴۸۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا، مرتضی قربانی افزود: جشنواره های موضوعی مانند جشنواره کودک و نوجوان ضامن آهو سبب شناخت کودکان و نوجوانان از یک سری مفاهیم خواهد شد به شرط اینکه جشنواره به سمت شعاری شدن نروند.


وی ابراز داشت: برای تئاتر کودک و نوجوان هر چه قدر هزینه شود، هدر رفت سرمایه صورت نمی گیرد بلکه این هزینه، سرمایه گذاری برای پرورش شخصیت کودکان و نوجوانان است که در آینده بازده این سرمایه گذاری را خواهیم دید.


قربانی با بیان اینکه در زمینه تئاتر خصوصا کودک و نوجوان کمبود نمایشنامه داریم افزود: اگر در کنار برگزاری چنین جشنواره هایی کارگاه نمایشنامه نویسی با حضور اساتید برجسته کشور برگزار می شد می توانست بسیار مثمر ثمر باشد.


کارگردان نمایش یک قاب ساده با تقدیر از زحمات برگزار کنندگان این جشنواره گفت: اینکه بتوان ۸ سال متوالی یک جشنواره را برگزار کرد کار بسیار سختی است که امیدواریم مسئولین از برگزارکنندگان حمایت بیشتری داشته باشند تا شاهد برگزاری هر چه بهتر این جشنواره باشیم.


وی درخصوص عدم انتخاب بازیگر ، نویسنده و … برگزیده در این دوره از جشنواره گفت: اینکه جشنواره به سمت فستیوال برود به نظر بنده مناسب نیست، که البته باید دید این اقدام با چه هدفی و به چه علت صورت گرفته است.


قربانی ادامه داد: اگر تبدیل شدن جشنواره به فستیوال بر اثر کمبود بودجه و منابع مالی باشد که نمی شود کاری برای آن انجام داد اما کاش کارگاه های مختلف آموزشی نیز در کنار آن برگزار می شد.


وی درخصوص نمایش عروسکی - تلفیقی یک قاب ساده گفت: داستان این نمایش از این قرار است که یک خانواده برای ادای نذر مادربزرگ خانواده به شهر مشهد مقدس سفر می کنند. این نذر یک گوسفند است که حین این سفر در شهر مشهد گم می شود و ماجراهایی برای خانواده به دنبال دارد.


نمایش عروسکی - تلفیقی "یک قاب ساده" به کارگردانی مرتضی قربانی و نویسندگی مهدی سیم ریز و لیلا بحری از ۲۱ تا ۲۳ مرداد در فرهنگسرای طوبی روی صحنه رفت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار