مدیرکل ثبت فارس خبر داد:

پاسخ به 56 هزار استعلام به صورت الکترونیکی در 4 ماهه امسال

خبرگزاری پانا: رامشی گفت: در 4 ماهه ابتدایی سالجاری بیش از 56 هزار استعلام به صورت الکترونیکی پاسخ داده شده است.

کد مطلب: ۲۴۸۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، عبدالحسین رامشی اظهار داشت: از زمان اجرای دستورالعمل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر پاسخ استعلامات به صورت الکترونیکی، تا این تاریخ بالغ بر تعداد 453 هزار و 132 استعلام از دفاتر اسناد رسمی استان فارس به ادارات ثبت اسناد و املاک تابعه استان ارسال گردیده که از این تعداد همگی به صورت الکترونیکی بررسی و پاسخ داده شده است. وی اظهار داشت که تعداد 56 هزار و 783 استعلام آن مربوط به 4 ماهه ابتدایی سالجاری میباشد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس افزود: تعداد 167 هزار و 688 استعلام نیز مربوط به سال 1392 میباشد که تمامی آن بررسی و پاسخ داده شده است.
وی با اشاره به انجام خلاصه معاملات الکترونیک ابراز داشت: در سال گذشته تعداد 145 هزار و 525 خلاصه معامله تأیید و از طریق سامانه پاسخ داده شده است.
رامشی در ادامه با تشریح این سامانه، به برخی محاسن ارسال استعلامات به صورت الکترونیکی اشاره نمود و بیان داشت: جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، عدم نیاز به حضور فیزیکی ارباب رجوع، جلوگیری از سوء استفاده و جعل در نقل و انتقال و معاملات و نظارت مستقیم بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی توسط ادارات ثبت از مزایای سامانه فوق الذکر میباشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار