مسئول بسیج دانشجویی گلستان:

مهم‌ترین رویکرد «طرح ولایت» تقویت اصول و ارزش‎های اسلامی است

خبرگزاری پانا:مسئول بسیج دانشجویی گلستان بر ضرورت آشنایی دانشجویان بسیجی با مبانی اندیشه‎های ناب اسلامی تأکید کرد و گفت: مهم‌ترین رویکرد «طرح ولایت» تقویت روحیه دفاع، اصول و ارزش‎های اسلامی است.

کد مطلب: ۲۴۸۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علی لشکربلوکی عصر امروز در گفت‎گو با خبرنگاران گلستان اظهار داشت: برخی ظواهر اسلامی را رعایت می‎کنند اما در عمل به آن پایبند نیستند این رفتار دوگانه رنگ و بوی سکولاریسم می‎دهد بنابراین افسران جنگ‎نرم باید با مطالعه و مذاکره این مشکلات را از میان بردارند.

وی شناخت ارزش‎های دینی را از مهمترین مولفه قدرت نرم نظام اسلامی برشمرد و تصریح کرد: دشمنان از بدو تشکیل انقلاب اسلامی که بر مبنای مکتب اهل‎بیت (ع) و قرآن پایه‎گذاری شد سعی کردند آن را مورد تهدید قرار داده و عزم خود را جزم کردند و با شیوه‎های مختلف درصدد براندازی نظام اسلامی برآمدند.

مسئول بسیج دانشجویی گلستان طراحی جنگ هشت‎ساله را نوعی براندازی نظام از سوی دشمن ذکر کرد و افزود: دشمنان خیلی تلاش کردند این انقلاب نوپا را از ابتدا زمین‎گیر کنند اما رشادت‎های ملت ایران مانع دست‎درازی دشمن شد و با خون هزاران شهید به تثبیت رسید.

دشمن در جنگ سخت و نیمه‎سخت با شکست مواجه شده است

لشکربلوکی با بیان اینکه دشمن در جنگ سخت و نیمه‎سخت با شکست مواجه شده است، یادآور شد: آنها با تغییر شیوه و تاکتیک در عرصه سیاسی فضای نامتقارنی را در سال‎های 1378 و 1388 رقم زدند که به واسطه ولایت فقیه، انقلاب اسلامی حفظ و از گزند آسیب‎ها مصون ماند.

وی پیروزی کشور در برهه‎های مختلف را در گرو تبعیت از ولایت عنوان کرد و گفت: دشمنان وقتی به این نتیجه رسیدند که نمی‎توانند به اهداف خود برسند تلاش خود را معطوف به شناسایی مخاطب کردند تا از این راه بتوانند اهداف شوم خود را عملیاتی کنند.

مسئول بسیج دانشجویی گلستان با تاکید بر اینکه دشمن درصدد تسخیر افکار عمومی است، بیان داشت: دانشجویان بسیجی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارند.

لشکربلوکی با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری «طرح ولایت» آموزش راهکارها و تکنیک‎های مواجهه با جنگ نرم است، افزود: دانشجویان بسیجی با خودسازی و تقویت روحیه دینی می‎توانند یک گام جلوتر باشند و اثربخشی خود را در جامعه به شایسته‎ترین نحو نشان دهند.

وی بیان داشت: دشمن در حوزه مکاتب و اندیشه‎ها ورود کرده و به جنگ با اعتقادات دینی و اسلامی برخاسته است، اگر دشمن بتواند اندیشه‎ها را تصرف کند به راحتی می‎تواند در گام‎های بعدی موفق‎تر باشد.

تبیین و گسترش اندیشه‎های ناب محمدی رسالت‎های بسیج دانشجویی

لشکربلوکی یکی از رسالت‎های بسیج دانشجویی را تبیین و گسترش اندیشه‎های ناب محمدی برشمرد و گفت: دانشجویان باید آگاهی و شناخت خود را نسبت به مبانی دینی، ارزش‎ها، اعتقادات، فرهنگ، آداب و سنن، شهادت و ایثار افزایش دهند چراکه تقویت این مولفه‎ها جزو اصلی‎ترین قدرت نرم نظام اسلامی محسوب می‎شود.

مسئول بسیج دانشجویی گلستان با تاکید بر اینکه با آگاهی از مولفه‎های قدرت نرم می‎توان در کارزار آفندی و پدافندی به درستی ایفای نقش کرد، بیان داشت: دانشجویان با عمل به سیره رضوی و عملی ائمه معصومین (ع) می‎توانند در بعد اخلاقی اخلاق‎مدار و در بعد تربیتی، اثربخش باشند.

لشکربلوکی رسالت یکایک دانشجویان بسیجی را در شرایط فعلی حساس خواند و خطاب به آنان تصریح کرد: اگر اکنون با دیدن فیلم‎های دفاع مقدس و یا روایت واقعه عاشورا حسرت می‎خوریم که کاش در آنجا بودیم و جانفشانی می‎کردیم باید بدانیم موقعیتی که اکنون نظام اسلامی به دفاع همه‎جانبه نیاز دارد کمتر از آن دوران نیست.

بی‎توجهی به ارزش‎های دینی از جمله نشانه‎های دشمن در جنگ نرم است

وی بی‎توجهی به ارزش‎های دینی را از جمله نشانه‎های دشمن در جنگ نرم عنوان کرد و افزود: بد حجابی نشانه حضور دشمن در ذهن و اندیشه فرد است یعنی دشمن توانست مدل‎ها و فرهنگ خود را در ذهن فرد جایگزین کند.

مسئول بسیج دانشجویی گلستان با تأکید بر اینکه دشمن در ابتدا بستر ذهن را تصرف سپس بذر خود را می‎پاشد، بیان داشت: وظیفه افسران جنگ نرم در اینجا سنگین‎تر است و باید بذر دشمنان را از ذهن دوستان و بستگان خود با آگاهی و شناخت، مطالعه و رفاقت بیرون کند همانطور که در جنگ سخت دشمن را از خاک خود بیرون کردیم.

لشکربلوکی با محکومیت جنایات گروه تکفیری و تروریستی داعش گفت: کسانی که با پرچم اسلام دست به جنایات کثیف می‎زنند در واقع مروج اسلام آمریکایی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار