نگاهی به طرح تفکیک جنسیتی کنسرت ها/۱۰

شهرام شکوهی: طرح تفکیک قابل بحث نیست/ نباید به این مباحث دامن زد

خبرگزاری پانا: شهرام شکوهی در واکنش به بحث تفکیک جنسیتی کنسرت ها معتقد است: این طرح اصلا قابل بحث نیست و من تعجب می کنم که چرا دوستان در داخل کشور با اظهارنظرهای اینچنینی مسائل و حاشیه ها را دامن می زنند.

کد مطلب: ۲۴۷۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد

شهرام شکوهی خواننده موسیقی پاپ کشور در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا، در خصوص بحث «تفکیک جنسیتی کنسرت ها» اظهار کرد : این بی احترامی به ساحت خانواده هاست چون رفتن به کنسرت مثل رفتن به باقی مکان های تفریحی در کنار خانواده صورت می گیرد آنوقت چگونه می شود خانواده ها را از هم جدا کرد و گفت باید خانم ها یک روز به کنسسرت بیایند و آقایان یک روز دیگر. مثل این می ماند خانواده ای بخواهد به پارک برود و بگویند باید جدا از هم به پارک بروید این بی احترامی بزرگی است.

وی افزود: من در برابر این قضیه احساس توهین می کنم و فکر می کنم اگر هنرمندان بخواهند با این شرایط به روی صحنه بروند این توهین را پذیرفته و به این بی احترامی تن داده اند. متاسفانه نهادهای تصمیم گیرنده در مورد موسیقی ما خیلی زیاد هستند و هرکدام با اعمال نظر خود کنسرتی را بخواهند لغو می کنند یا می گذارند برپا شود.

این خواننده ادامه داد: هر کنسرتی که برگزار می شود از شعر گرفته تا موسیقی و تمامی اجزا و عوامل آن مورد بررسی قرار گرفته و مجوز دریافت می کند از لحاظ مراحل اجرایی نیز مجوزها اخد می شود ولی یک شهری پیدا می شود که به راحتی تمامی این مجوزها را لغو می کند. مگر ما یک حکومت فدرالی داریم که هر شهری بخواهد یک قانون داشته باشد. باید قوانین در تمامی نقاط یک کشور یکسان بوده و قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی تصریح کرد: برگزاری کنسرت برای بیمه کردن جامعه از لحاظ برخی انحرافات لازم است و جامعه به برپایی چنین برنامه هایی نیاز دارد ولی نمی دانم چرا چنین تفکرات و نگاهی نسبت به کنسرت شکل می گیرد و چنین پیشنهاداتی مطرح می شود که به موسیقی ما ضربه بزند. وقتی کنسرتی در یک سالن با نظارت کامل و رعایت تمامی قوانین شسته رفته آن برگزار می شود دیگر چه مشکلی می تواند ایجاد کند که چنین صحبت هایی مطرح می شود. جای تعجب بسیار است.

شکوهی در پایان خاطرنشان کرد: مسوولان شهرستان ها با چنین تفکرات و نظراتی مردم و جوانان شهرخودشان را محروم می کنند وزارت ارشاد و دفتر موسیقی قطعا مخالفت نشان خواهند داد چراکه این طرح اصلا قابل بحث نیست و من تعجب می کنم که دوستان در داخل کشور با اظهارنظرهای اینچنینی مسائلی را دامن می زنند که در خارج از کشور بخواهند نسبت به آن واکنش هایی شکل گرفته و فرهنگ مان زیر سوال برود. مسلما اگر چنین طرحی تصویب شود تمامی کنسرت ها تعطیل خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار