مدیر کل انتقال خون آذربایجان غربی خبر داد:

فعالیت مستمر 53 درصدی اهدا کنندگان مردم استان در اهدای خون

خبرگزاری پانا: مدیر کل انتقال خون آذربایجان غربی گفت: 53 درصد اهدا کنندگان در آذربایجان غربی به صورت مستمر به اهدای خون می پردازند.

کد مطلب: ۲۴۵۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، "امیر اولیایی رضایی" در آیین گرامیداشت چهلمین سال تاسیس سازمان انتقال خون در کشور و قدردانی از اهدا کنندگان که با حضور مسئولان استانی و شهری برگزار شد، گفت: شاخص اهدای خون به ازای هر یک هزار نفر در سال 56 نزدیک به 13 واحد خونی بوده ولی این عدد در طی هفت سال گذشته به 24 واحد خونی افزایش داده شده است .

وی در ادامه افزود: اهدای خون باید به صورت یک فرهنگ در جامعه به صورت نهادینه پی ریزی شود و در همین راستا در سالجاری برنامه های مختلفی برای افزایش مشارکت و همراهی مردم برای افزایش این شاخص خواهیم داشت .
اولیایی رضایی با اشاره به حضور کمرنگ قشر بانوان استان در اهدای خون اظهار کرد: از تعداد واحدهای خونی اهدا شده فقط 2 درصد توسط بانوان اهدا می شود که باید در این زمینه فرهنگ سازی مناسب انجام شود .
وی تصریح کرد: روند اهدای خون فقط با حضور مردم بیشتر و پر رنگ تر خواهد شد چرا که اگر در مردم فرهنگ اهدای خون نهادینه نشود در این ارگان نیز شاخصی وجود نخواهد داشت .
اولیایی رضایی وضعیت کنونی استان را در روند اهدای خون مناسب دانست و افزود: در حال حاضر 53 درصد اهداکنندگان در استان به صورت مستمر به اهدای خون می پردازند .
مدیر کل انتقال خون آذربایجان غربی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین برنامه های این ارگان برای سالجاری افزایش این میزان به 60 درصد است که بسیار بهتر از میانگین 50 درصدی کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار