مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد خبرداد:

سالانه 70 رشته آموزشی جدید به آموزش‎های مهارت اموزی فنی و حرفه‎ای استان یزداضافه می شود

خبرگزاری پانا: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: سالانه بین 50 تا 70 رشته به رشته‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در مراکز استان یزد اضافه می شود.

کد مطلب: ۲۴۴۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حبیب کارگر در نشست خبری با خبرنگاران استان یزد اظها داشت : سالانه بین 50 تا 70 رشته به رشته‌های فنی و حرفه‌ای در مراکز سراسری استان اضافه می‌شودوبرخی رشته‌ها از چرخه آموزش خارج می‌شوند و رشته‌های جدید جایگزین آنها می‌شوند.

وی افزود: فنی و حرفه‌ای استان یزد دارای 17 مرکز رسمی دولتی و چهار مرکز شبانه‌روزی است و 420 مرکز آموزش خصوصی یا آموزشگاه‌های آزاد نیز در استان یزد فعالیت می‌کنند.

کارگر از این سازمان به عنوان تنها بخش دولتی ارائه دهنده آموزش‎های رایگان به عموم مردم یاد کرد و گفت: اموزش‎های فنی و حرفه‎ای براساس نیاز بازار کار در استان انجام می‎شود و به عبارتی به جای عرضه محوری به دنبال تقاضا محوری در ارائه اموزش‎ها هستیم.

وی در این رابطه همچنین از نیازسنجی آموزشی در روستاهای استان به منظور جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و کاهش آسیب‎های این موضوع خبر داد و گفت: در حال حاضر این نیازسنجی در شهرستان‎های اشکذر و میبد انجام شده و در شهرستان‎های ابرکوه و تفت در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال 1394 در تمام استان به انجام برسد.

کارگر همچنین از فعالیت 200 تیم سیار در روستاهای استان یزد خبر داد و یادآور شد: تیم‌های سیار برای ارائه آموزش به روستاییان به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد:52 درصد مخاطبان فنی و حرفه‎ای استان را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل می‎دهند و علت این اختلاف نیز تخصصی‎تر بودن رشته‎های فنی در بخش آقایان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار