نایب رییس انجمن تولید کنندگان مبلمان در گفت وگو با پانا مطرح کرد:

برندسازی حلقه مفقوده تولید مبلمان / صادرات 20 میلیون دلار مبلمان در سال 92

خبرگزاری پانا: نایب رییس انجمن تولید کنندگان مبلمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه مبلمان گفت: تولیدات مبلمان داخلی کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است و اگر چه برندسازی حلقه مفقوده تولیدات داخلی است اما بسیاری از تولیدات از نظر کیفی با تولیدات خارجی رقابت دارد .

کد مطلب: ۲۴۳۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا عباسی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا تصریح کرد: کیفیت مبلمان خانگی و اداری در کشور به تولیدات خارجی نزدیک شده و قدرت رقابت را پیدا کرده و در زمینه برندسازی نیز اقدام های مناسبی صورت گرفته است .


وی افزود: به زودی برندهای مطرح ایرانی در زمینه مبلمان به بازارهای جهانی معرفی خواهند شد و طبیعی است که ترکیه در شرایط تحریم و جنگ از نظر تولید از ایران پیشی گرفته اما در حال حاضر فرصت مناسبی برای رقابت فراهم شده است .


نایب رییس انجمن تولید کنندگان مبلمان با اشاره به کاهش شدید میزان واردات مبلمان به کشور اظهار کرد: تولیدات داخلی قادر به تنظیم و تامین بازار داخلی بوده و در زمینه صادرات نیز اقدام هایی در حال انجام است .


عباسی تصریح کرد: با توجه به برگزاری نمایشگاه خارج از کشور باید تولید کنندگان را به بازارهای هدف هدایت کرد و آمار قابل قبولی از صادرات ارایه داد .


وی رقم صادرات سال گذشته را 20 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این میزان صادرات به کشورهای آسیای میانه ،کشورهای عربی و برخی از کشورهای اروپایی صادر شده است .


نایب رییس انجمن تولید کنندگان مبلمان با بیان اینکه برخی از سرمایه گذاران خارجی در صنعت مبلمان کشور مشارکت دارند ،تصریح کرد: نگاهی به آمار واردات نشان می دهد که میزان واردات مبلمان اداری به کشور به شدت کاهش یافته و تولیدات داخلی قادر به تامین نیاز داخلی شده ا ست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار