خبرنگار پانا گزارش میدهد:

انعقاد تفاهم نامه اداره کل آموزش و پرورش با اداره کل حفاظت محیط زیست

خبرگزاری پانا: در این جلسه محمد بهشتی معاون تربیت بدنی و سلامت باآسیب شناسی مشکلات زیست محیطی و ارزیابی وضعیت موجود، آموزش های مستمر و هدفدارمفاهیم عمده زیست محیطی به اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان را نوید بخش آینده ای روشن برشمرد .

کد مطلب: ۲۴۲۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان اولین جلسه کارگروه انعقاد تفاهم نامه اداره کل آموزش و پرورش با اداره کل حفاظت محیط زیست در دفتر معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش با حضور معاونین و کارشناسان دو دستگاه در هفته چهارم تیرماه 93 با هدف آشنایی، فرهنگ سازی و ترویج روحیه مسئولیت پذیری و مشارکت جویی کودکان و نوجوانان جهت حفظ و صیانت از محیط زیست برگزار گردید.
محمد بهشتی معاون تربیت بدنی و سلامت ضمن تاکید برهمکاری متقابل این دو سازمان برای دستیابی به اهداف فرهنگی و آموزشی گفت: باآسیب شناسی مشکلات زیست محیطی و ارزیابی وضعیت موجود، آموزش های مستمر و هدفدارمفاهیم عمده زیست محیطی به اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان را نوید بخش آینده ای روشن برشمرد .

بهشتی در ادامه سخنان خود اظهارداشت: از آنجایی که بسیاری از تمهیدات زیست محیطی ، تخریب منابع و آلوده سازی محیط نتیجه فعالیت های انسانی است تردیدی نیست که باآموزش های مستمر و هدفدار، اقشار جامعه با مفاهیم عمده زیست محیطی آشنا شوند و می توان به داشتن جامعه ای با وجدان زیست محیطی و آینده ای توأم با سرسبزی و سلامتی و استقلال برای میهن اسلامی امیدوار بود.

بهشتی گفت:در برخی کشورها مدارس زیست محیطی وجود دارد که شعار آنها چنین است:"مدارس چهاردیواری هایی هستند که آینده درون آنها قرار دارد." بنابراین ایجاد مدارس زیست محیطی در کشور با پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست می تواند از ارکان اصلی آموزش محیط زیست به ویژه برای کودکان و نوجوانان محسوب شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش در پایان اذعان داشت: در این راستا آموزشهای خشک و رسمی مورد نظر نیست وآموزش های غیر مستقیم مورد نظر است.

همچنین برگزاری دوره های آموزشی ویژه معلمین از طرف سازمان محیط زیست برای آموزش دانش آموزان می تواند تسهیل گر باشد. از طرفی با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی استان گلستان و جایگاه آن از نظر محیط زیست، در کتاب جغرافیای استان نیز می توان در این مباحث وارد شد.

در ادامه هر یک از حاضرین در ارتباط با حدود انتظارات متقابل و نحوه همکاری نکته نظرات زیر را بیان نمودند.


1- آموزش های ارایه شده باید با توجه به مسائل روز جهان و اثربخش باشد و بتواند باعث تغییر رفتار گردد.
2- آموزش ها باید آینده نگر و قابل تعمیم به کل جامعه باشد.
3- آموزش ها باید ایجاد کننده نشاط باشد.
4- از ظرفیت های مجلس دانش آموزی در اجرای مفاد تفاهم نامه استفاده شود.
5- از ظرفیت های شهردار مدارس در راستای اجرای مفاد تفاهم نامه استفاده کرد.
6- برنامه باید براساس گروه های سنی و ویژگی های بومی- محلی تهیه گردد.
7- کارشناسان محیط زیست به طور فعال به همراه بسته های آموزشی متناسب با سن دانش آموزان در مدارس حضور یابند.
8 - انجمن محیط یاران تشکیل و کارت عضویت برای اعضا صادر شود و در روز اول مهر با لباس فرم در مدرسه حضور داشته باشند.
9- فیلم های سه دقیقه ای آموزشی و انیمیشن توسط صدا و سیما تهیه و پخش گردد.
10- برای ارائه ایده ها و طرح های ابتکاری و نوآورانه معلمان، شرایط مناسب فراهم گردد.
11- در دفتر ثبت جریان فعالیت های آموزشی ،برای دانش آموزان امتیاز در نظر گرفته شود.
12- فعالیت های فوق برنامه در زمانی مناسب ارائه شود که بتواند انگیزه داوطلبانه ایجاد کند .
13- با توجه به وجودخلأ درمطالب کتب درسی ،پیشنهاد شد محیط زیست مطالب متناسب با ویژگی های بومی و منطقه ای فراخور گروه های هدف تهیه و توزیع نماید.
14- گردش های علمی با همکاری محیط زیست پویاتر و هدفمندتر گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار