مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر خراسان شمالی:

هزارو 175 خانوار در طی سه ماهه امسال،تحت پوشش بیمه روستایی قرار گرفته اند

خبرگزاری پانا: مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان شمالی درنشست خبری عنوان کرد: در سه ماهه امسال، هزارو 175 خانوار روستایی تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

کد مطلب: ۲۳۸۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،علیرضا اسدی با اشاره به اینکه درسه ماهه سال گذشته،خانواربیمه شدگان 472 خانواربوده اندافزود: آمار امسال نشان می دهد که 2/5برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: در حال حاضر خراسان شمالی از نظر پوشش بیمه روستائیان و عشایر 49 درصد است در حالی که میانگین کشوری 37 درصد می باشد.

اسدی در ادامه این مطلب عنوان کرد: خراسان شمالی از نظر رتبه 12 است و نسبت به جمعیت از جایگاه خوبی برخوردار است.

وی سهمیه خراسان شمالی را از نظر بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر را 17 هزار خانوار بیان کرد واظهارداشت : 65 درصدبیمه بصورت اجباری است و پیش بینی می شود که این رقم را به 20 هزار خانوار برسانیم تا در کشور رتبه اول را بدست آوریم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر استان، شهرستان فاروج با 64 درصد بیشترین درصد پوشش بیمه، رازو جرگلان با 2/24 درصد کمترین میزان پوشش بیمه ای در این صندوق ذکرکرد.

وی همچنین گفت: شهرستان بجنورد مرکز خراسان شمالی نیز با 8/41 درصد تحت پوشش بیمه است.

اسدی در نشست خبری با خبرنگاران که بمناسبت سالروز تأسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برگزارشد گفت: در استان 26 هزارو 651 خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان هستند که از این تعداد 22 هزار و 869 خانوار بیمه شدگان عادی، 2 هزارو 776 معرفی شدگان کمیته امدادو 996 خانوار تحت پوشش بهزیستی می باشند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر استان، حدوداً 72 هزار نفر که به 7/2 درصد زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان می رسد اشاره داشت.

اسدی، شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر استان را سکونت در روستا یا مناطق عشایری، اختیاری بودن طرح، اشتغال به کشاورزی ، انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه که حق بیمه در صندوق 15 درصد می باشد که 10 درصد آن دولت تأمین می کند ، دارا بودن حداقل 18 سال تمام و بدون محدویت در حداکثر سن ذکرکرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه این طرح نیاز به فرهنگ سازی دارد گفت: تمامی نهادهایی که با صندوق بیمه اجتماعی روستاییان ارتباط دارند و همچنین خبرنگاران و اصحاب رسانه می توانند در این طرح یاری رسان باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار