آخرین تحولات عراق،

هلاکت 104 تروریست در عراق/حمله به پالایشگاه بیجی خنثی شد

خبرگزاری پانا: آخرین تحولات عراق حاکی از عقب نشینی تروریست ها در استان صلاح الدین و پیشروی ارتش در استان نینوا و الانبار دارد.

کد مطلب: ۲۳۰۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، به نقل از شبکه خبری العالم سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از خنثی شدن حمله جدید گروهک تروریستی داعش به پالایشاه بیجی در استان صلاح الدین خبر داد.

"قاسم عطا" در یک کنفرانس مطبوعاتی در بغداد، گفت: عناصر گروهک تروریستی داعش با 11 دستگاه خودرو به پالایشگاه بیجی حمله کردند که نیروی هوایی عراق 9 دستگاه خودروی این گروهک را منهدم و تروریست های مهاجم را تار ومار کرد.
پایگاه اینترنتی "السومریه نیوز" به نقل از سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، نوشت: داعش در شیوه ای جدید به منظور در امان ماندن از آتش نیروهای امنیتی عراق از بولدوزر و خودروهای راه سازی استفاده می کند.
یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین نیز در این زمینه گفت: نیروهای محافظ پالایشگاه بیجی توانستند با تعقیب تروریست ها سه تن از اعضای داعش از جمله یکی از فرماندهان آنان را در شمال تکریت به هلاکت برسانند.
مقاومت نیروهای امنیتی و ارتش عراق در برابر حملات گروهک تروریستی داعش به پالایشگاه بیجی (واقع در چهل کیلومتری شمال تکریت) ادامه دارد و فرماندهان نظامی عراقی از امنیت کامل پالایشگاه خبر داده اند.

تروریست های داعش طی روزهای اخیر چندین بار برای تصرف پالایشگاه بیجی عملیات کرده اند که تاکنون موفق به تصرف آن نشده اند و هر بار با گذاشتن تلفات عقب نشینی کرده اند.

104 تروریست کشته شدند

سعد معن در یک کنفرانس مطبوعاتی که خبرنگار شبکه السومریه نیوز در آن حضور داشت، گفت: نیروهای امنیتی طی هفته گذشته توانستند 104 تروریست را کشته و 31 نفر دیگر را مجروح کنند.

وی افزود: در این عملیات هم چنین 17 خودروی گروههای مسلح نیز منهدم شد.

سعد معن تصریح کرد: در این مدت همچنین 82 فرد تحت تعقیب و 18 زندانی فراری بازداشت شدند.
دیدار نوری مالکی با جان کری

منابع آگاه در دفتر مالکی گفتند : این دیدار همچنان ادامه دارد و تحولات امنیتی عراق در صدر این گفتگو است.

جان کری در حالی صبح امروز وارد بغداد شده است که امریکا تصمیم دارد به بهانه کمک به ارتش عراق سیصد مشاور نظامی خود را به این کشور اعزام کند. دیروز یکشنبه نخستین گروه مشاوران امریکایی شامل چهار نفر به بغداد آمدند. جان کری قرار است با مسوولان سیاسی عالی عراق نیز دیدار و گفتگو کند.

سفر کری به بغداد در حالی صورت گرفته است که منابع آگاه در وزارت دفاع عراق گفته اند: یکی از جنگنده های اف 18 امریکا نیز طی هفته جاری در آسمان عراق پرواز کرد.

این جنگنده امریکایی از ناو هواپیما بر جورج دبلیو که در خلیج فارس مستقر شده پرواز کرده است اما هدف این پرواز هنوز مشخص نشده است.

وی پیش از سفر به بغداد در جمع خبرنگاران در قاهره مدعی شده بود، واشنگتن قصد ندارد شخص یا اشخاصی را در عراق به قدرت برساند.

استقرار 3 هزار تروریست در مرز عربستان

"جبار الموسوی" اعلام کرد: نهادهای امنیتی اطلاعاتی را به دست آورده اند که حاکی است حدود 3 هزار فرد مسلح در مرزهای عربستان سعودی مستقر شده و مجهز به خودروهای دو دیفرانسیل و سلاح های پیشرفته هستند.
الموسوی روز یکشنبه به سایت عراقی "سومریه نیوز" گفت که این تروریستها قصد دارند که از طریق صحرای "سماوه" و "ناصریه" وارد عراق شوند.
وی ادامه داد: نهادهای ویژه امنیتی برای اطمینان یافتن از این اطلاعات و اتخاذ اقدامات ضروری، در حال انجام کارهای لازم هستند.
الموسوی اظهار داشت: کمیته هماهنگی امنیتی مشترکی با حضور مسؤولان استانهای "المثنی" و "ذی‌قار" تشکیل شده، و همه تدابیر لازم برای مقابله با هرگونه نفوذ عناصر مسلح اتخاذ شده است.
الموسوی تأکید کرد: هواپیماهای ارتش برای تحت نظر گرفتن گذرگاه‌هایی که احتمال عبور تروریستها از آنجا وجود دارد، در حال انجام پروازهای شناسایی هستند.

ساکنان منطقه "السعدیه" در استان دیالی در شرق عراق به گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) 48 ساعت فرصت دادند که از این منطقه خارج شود .
پلیس استان دیالی روز یکشنبه اعلام کرد : اعلامیه هایی با تیتر " آزادیخواهان السعدیه " در منطقه السعدیه - 60 کیلومتری شمال شرقی شهر بعقوبه مرکز استان دیالی - پخش شده است که در این اعلامیه‌ها 48 ساعت به داعش برای خروج از این منطقه فرصت داده شده است .
پلیس دیالی افزود: در این اعلامیه آمده است که اگر داعش در مهلت مذکور از منطقه السعدیه خارج نشود ، باید منتظر واکنش و برخورد شدید آزادیخواهان السعدیه باشد .
آزادیخواهان السعدیه در اعلامیه خود داعش را به اعدام شهروندان ، تعرض به نوامیس و سرقت اموال مردم متهم کرده‌اند.

صلاح الدین بزودی آزاد می شود

"حاکم الزاملی" روز یکشنبه به سایت عراقی "سومریه نیوز" گفت: فرماندهان ارتش برای پایان دادن به اوضاع استان صلاح الدین نباید درنگ کنند؛ آنان باید عجله کنند زیرا وجود تروریست ها در این استان خطر بزرگی برای کشور به شمار می آید.

الزاملی با تاکید بر ضرورت آمادگی و بازسازی نیروهای مختلف نظامی و بهره گیری از افسران و سربازان با کفایت و همچنین تسلیحات و تجهیزات لازم برای تعیین ساعت صفر پاکسازی صلاح الدین، افزود: پاکسازی صلاح الدین توسط نیروهای امنیتی چند ساعت بیشتر به طول نخواهد انجامید.

عضو کمیته امنیت و دفاعی پارلمان عراق خاطرنشان کرد: پاکسازی این استان فقط چند ساعت زمان می خواهد.

پیش از این "صباح الفتلاوی" فرمانده عملیات "سامرا" گفته بود، نیروهای امنیتی به بیش از سه چهارم استان "صلاح الدین" سیطره یافته اند و در حال آماده شدن برای حمله نهایی و به دست گرفتن کنترل تمامی استان هستند.

ارائه اسناد جنایت داعش به نهادهای بین الملل

محمد العیدانی گزارشگر شبکه العراقیه گفت: وزارت حقوق بشر عراق به جمع آوری اسناد و مدارک مربوط به جنایات گروه جنایتکار داعش در استانهای نینوا، صلاح الدین و الانبار پرداخته و آنها را در اختیار کمیته حقوق بشر سازمان ملل و شورای امنیت قرار داده است.

جنایتی که وزارت حقوق بشر عراق بر شمرده بدین ترتیب هستند: اعدام 480 زندانی در زندان بادوش در موصل، اعدام 175 دانشجوی وانشکده پدافند هوایی در صلاح الدین، اعدام 14 عالم دینی در موصل، تجاوز به پنج دوشیزه، تحمیل جزیه بر مسیحیان و ربودن و انتقال 150 عضو طایفه شبک به منطقه ای نامعلوم.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که در اثر اقدامات داعش 900 هزار شهروند به کردستان و سنجار پناهنده شدند که ده میلیارد دینار برای ارایه کمک به آنها به وزارت مهاجران تقدیم شده و بنا شده است که حقوق کارمندان موصل همچنان واریز شده و خسارت دیدگان غرامت دریافت کنند.

در همین حال کارمندان وزارت حقوق بشر عراق در حمایت از ارتش در جنگ با تروریستها تجمعی در ساختمان وزارتخانه برگزار کردند.

عراقیهای مقیم انگلیس : شبکه بی بی سی رسانه ای طرفدار گروههای تروریستی

عراقیهای مقیم انگلیس در برابر ساختمان بی بی سی در لندن تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند و مواضع این شبکه در خصوص عراق را محکوم کردند.

محمد العبودی گزارشگر شبکه العراقیه گفت: عراقیهای مقیم انگلیس در برابر ساختمان بی بی سی در لندن تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند. هدف این افراد اعتراض به شیوه اطلاع رسانی این شبکه از تحولات عراق بود که با دروغ و فریب همراه شده است.

حمایت عراقیهای مقیم استرالیا از حکم مرجعیت دینی عراق

عراقیهای مقیم استرالیا در شهر سیدنی در حمایت از حکم مرجعیت دینی عراق و ارتش این کشور تظاهرات کردند.هدیل صباح گزارشگر شبکه العراقیه گزارش داد: پس از صدور حکم مرجعیت دینی عراق مبنی بر کمک به نیروهای امنیتی عراق در مقابله با گروههای تروریستی، این فقط عراقیهای داخل نبودند که به این دعوت پاسخ مثبت دادند بلکه اثرات این حکم را حتی می توان در شهر سیدنی استرالیا مشاهده کرد به گونه ای که عراقیهای مقیم استرالیا در حمایت از موضع گیری مرجعیت دینی عراق و پشتیبانی از ارتش در جنگ با تروریسم تظاهرات برپا کردند.

عراقیهای مقیم آمریکا علیه داعش تظاهرات کردند

عراقیهای مقیم آمریکا همراه با شماری از شهروندان آمریکا و عربهای مقیم این کشور در برابر کاخ سفید تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات اعلام کردند که مردم عراق از هر طایفه و قوم در برابر تروریستها می ایستند تا اینکه داعش را از پا درآورند.

تلعفر در تصرف گروه تروریستی داعش

یک منبع امنیتی عراق در استان نینوا گفت عناصر داعش پس از درگیری های شدید با ارتش عراق توانستند منطقه تلعفر را به تصرف کامل خود درآوردند .

به گزارش پایگاه المسله از موصل ، منبع امنیتی عراق که خواست نامش فاش نشود ، افزود عقب نشینی ارتش از تلعفر یک اقدام تاکتیکی است و ارتش به زودی به این منطقه حمله خواهد کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار