رئیس پژوهشگاه مواد وانرژی بر نقش مواد و انرژی در توسعه جهان تاکید کرد

خبرگزاری پانا:رئیس پژوهشگاه مواد وانرژی در مراسم بزرگداشت چهلمین سالروز تاسیس این پژوهشگاه با اشاره به نقش تحولی موادوانرژی در توسعه آینده جهان گفت: ما می توانیم در بخش فناوری اطلاعات و زیست محیطی گام های بزرگی در جهان برداریم.

کد مطلب: ۲۳۰۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا: دکتر سیدمحمدمهدی هادوی با اشاره به تاثیر فناوری مواد پیشرفته بر بخش های ICT ، انرژی و زیست فناوری، اظهار داشت: در طول زمان میزان و درصد این فناوری در حال افزایش است.

وی افزود: تاثیر مواد پیشرفته به صورت غیر مستقیم نیز در آینده خیلی پررنگ خواهد بود وهر چه جلوتر می رویم این تاثیر بیشتر می شود.
رئیس پژوهشگاه مواد وانرژی همچنین به روند مصرف انرژی در جهان اشاره کرد و گفت: پتانسیل بازار جهانی برای مواد پیشرفته در حال افزایش است و مواد وانرژی در دنیا هم نقش تحول گرانه و هم یک بازار امیدوارکننده دارد و ما باید با توجه به این نقش، تلاش بارزی در این زمینه داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: تاثیر مواد وانرژی در زندگی روزانه مردم و ارتقای شرایط زندگی مشهود بوده و ما می بایست استفاده پرواضح تری باید از آن داشته باشیم.
دکتر هادوی ادامه داد: باید انرژی های تجدیدپذیر را بکار ببریم تا هر فناوری که داریم را بتوانیم در جاهای مختلف استفاده کنیم.
وی افزود: بیو مواد در بحث ارتقای سلامت مردم بسیار مهم و تاثیر گذار است.
دکتر هادوی گفت: فناوری مواد در بخش ICT و ارتباطات، کالاهای مصرفی وحمل ونقل نیز بارز و پراهمیت می باشد و بایستی با داشتن شاخص ها و معیارها خودمان را ارتقاء بدهیم.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش پژوهشگاه در ارتباط با دولت، صنعت و دانشگاه اظهار داشت: این نهادها باید مکمل هم باشند و این اتصال ایجاد شود و فضایی تشکیل شود که نهادهای جدید در این فضای سه بعدی دانش، اجماع و نوآوری شکل بگیرد تا کشور در عرصه تولید و نوآوری به شکوفایی برسد و این در حالی است که پژوهشگاه در زمره این نهادهای جدید قرار می گیرد.
رئیس پژوهشگاه مواد وانرژی خاطر نشان کرد: پژوهشگاه می تواند در خدمت به مجموعه کشور نقش کلیدی داشته باشد.
وی همچنین از استفاده از شاخص های بین المللی با بومی سازی در بعضی از شاخص ها در خودارزیابی تحقیق وتوسعه و فناوری کشور،استقرار سیستم مدولاریتی تحقیق، توسعه و نوآوری در نظام استانی کشور ، رتبه بندی استان ها و ایجاد رقابت در راستای جایگاه آنها و داوطلب شدن استان البرز در ارتقای سطح تحقیق، توسعه ونو آوری به عنوان چند پیشنهاد نام برد که می تواند باعث ایفای بهتر نقش پژوهشگاه در جامعه باشد.
وی در پایان از 29 خردادماه، روز پژوهشگاه به عنوان وعده گاه خودارزیابی فعالیت ها، روز جشن دستاوردهای بزرگ و شمارشگر اهداف میانی تا رسیدن به چشم انداز توسعه یاد کرد.
این مراسم با حضور دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،دکتر علی اصغر توفیق معاون آموزش،پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت ،سید حمید طهایی استاندار البرز، مهندس مهرور فرماندار فردیس ، شهردار مشکین دشت ودیگر مسئولان استانی برگزار شد.
گفتنی است، در این مراسم از طرح های پژوهشی برتر ،پایان نامه های برتر دانشجویی، کتاب جامع، سرود رسمی و تمبر این پژوهشگاه رونمایی و از بازنشستگان پژوهشگاه نیز تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار