عضو شورای اسلامی زنجان:

لج و لجبازی را کنار بگذاریم

خبرگزاری پانا: عضو شورای اسلامی شهر زنجان گفت: با توجه به ادای سوگند در مراسم تحلیف باید به وظایف قانونی خود عمل کرده و لج و لجبازی را کنار بگذاریم

کد مطلب: ۲۲۸۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فخرالدین رستمی در جلسه شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه سوال و استیضاح وظیفه ذاتی شورای اسلامی شهر است، افزود: اعضای این شورا باید پیگیر مطالبات مردم در حوزه شهری باشند .

وی از مردم به عنوان بهترین ارزیابان فعالیت های شهرداری و شورای اسلامی شهر نام برد و اظهار کرد: مسایل کاری موجود بین شهرداری و شورای اسلامی شهر بر اساس تعاملات موجود پیگیری و راهکارهای لازم ارایه می شود .

عضو شورای اسلامی شهر زنجان گفت: فعالیت های این شورا و شهرداری باید برای مردم ملموس باشد وخدمت به شهروندان ثابت می کند که مردم ولی نعمت ما هستند .

رستمی در زمینه انتخاب مشاور از سوی شهردار نیز گفت: هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار می توانند مشاور داشته باشند اما افرادی که به عنوان مشاور انتخاب می شوند نمی توانند دستور صادر کنند .

وی ابراز کرد: مشاورین باید برای کاهش اصطحکاک بین مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر تلاش کرده و دستورات فرا قانونی صادر نکنند .

آراض ضیایی گفت: نیروهای جذب شده خارج از ضوابط قانونی در این دستگاه از سوی شهرداری فسخ قرارداد می شوند، نیروی جدیدی جذب نمی شود و نیروهای موجود بر اساس تخصص های خود فعالیت می کنند .

وی ادامه داد: جذب نیروهای جدید در مجموعه شهرداری باید با مصوبه شورای اسلامی شهر بوده و به فراخوان عمومی گذاشته شود .

عضو دیگر شورای اسلامی شهر زنجان تعاملات بیش ازپیش این شورا و شهرداری را ضروری خواند و گفت: رسیدن به زبان مشترک روند توسعه شهر را تسریع می کند .

سعید امیدی بر حضور فعالتر معاونین و مدیران مجموعه شهرداری در کمیسیونهای تخصصی شورای اسلامی شهر زنجان تاکید و تصریح کرد: ارائه گزارش از سوی معاونین مربوطه در کمیسیونهای مذکور ابهامات موجود را به حداقل ممکن کاهش می دهد .

وی یادآورشد: شهردار باید فعالیت های مجموعه شهرداری را به معاونین خود محول کرده و با نظارت براین فعالیت ها بیشتر نیرو و توان خود را صرف تعامل با مسوولان استان برای توسعه شهر کند چراکه انجام کارهای بزرگ به واسطه تعاملات بیشتر امکانپذیر است .

عضو شورای اسلامی شهر زنجان به بازدید انجام شده از شهرک صنعتی و فعالیت های شرکت ˈ فان ˈ اشاره و تصریح کرد: اقدامات این شرکت بیانگر عزم جدی آن برای مشارکت با شهرداری زنجان است .

شهردار زنجان نیز گفت: ایجاد درآمدهای پایدار از وظایف شهرداری است و این مجموعه نباید خود را محدود به مقوله درآمدزایی از طریق ساخت و ساز کند .

محسن امین اظهار کرد: با توجه به رکود بازار مسکن، درآمدزایی شهرداری از طریق صدور پروانه ساخت ساختمان ها کاهش یافته و این امر ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار را مضاعف می کند .

وی با بیان اینکه سوابق مشارکت با نمایندگی شرکت فان آلمان ضمیمه مصوبه هشتم بهمن پارسال شورای شهر زنجان است، افزود: شهرداری زنجان در راستای دستیابی به درآمدهای پایدار اقدام به مشارکت و نه سرمایه گذاری با شرکت مذکور کرده است .


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار