تولید برق ایران افزایش یافت/ راه‌اندازی 2 واحد جدید نیروگاهی

خبرگزاری پانا :با بهره برداری از دو واحد جدید نیروگاهی با ظرفیت 324 مگاوات ظرفیت تولید برق ایران در آستانه فصل تابستان به بیش از 71 هزار مگاوات افزایش یافت.

کد مطلب: ۲۲۸۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، در آستانه فصل تابستان و پیش بینی افزایش پیک مصرف برق به مرز 50 هزار مگاوات دو واحد جدید نیروگاهی در مدار بهره برداری قرار گرفت.

از این رو با راه اندازی این دو واحد نیروگاهی در مجموع با ظرفیت تولید 324 مگاوات ظرفیت تولید برق ایران به بیش از 71 هزار مگاوات افزایش یافته است.

با بهره برداری از واحد ششم بخش گاز نیروگاه سیكل تركیبی خرمشهر، فاز دوم این نیروگاه خصوصی با ظرفیت 972 مگاوات به طور كامل وارد مدار برق كشور شد.

فاز دوم نیروگاه سیكل تركیبی خرمشهر كه هم اكنون نخستین واحد آن به مدار برق كشور پیوسته است، در دو واحد گازی 162 مگاواتی به ظرفیت كل 324 مگاوات در حال احداث بود كه واحد نخست آن سوم خردادماه و واحد دوم هم اكنون به بهره برداری رسید.

فاز نخست نیروگاه سیكل تركیبی خرمشهر شامل چهار واحد گازی بود كه واحد نخست آن در اسفندماه 87، واحد دوم در اردیبهشت 88، واحد سوم در تیر 88 و واحد چهارم آن در خرداد سال 1389 به بهره برداری رسید.

سوخت اصلی نیروگاه گاز طبیعی و سوخت پشتیبان آن گازوییل است كه این سوخت در سه مخزن، هركدام به ظرفیت 20000 مترمكعب ذخیره می شود.

نیروگاه سیكل تركیبی خرمشهر با سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ی آزاد اروند در كیلومتر هشت جاده خرمشهر- اهواز واقع شده و پست آن 400 كیلو ولت است كه به طوركامل به بهره برداری رسیده است.

علاوه بر این نخستین واحد بخش گاز نیروگاه سیكل تركیبی هرمزگان (گنو) با ظرفیت 162 مگاوات وارد مدار شبكه سراسری برق كشور شد.

این نیروگاه در قالب چهار واحد گازی از مجموعه طرح 6000 مگاوات نیروگاه گازی (فاز دوم) در استان هرمزگان در حال احداث است. مطابق با پیش بینی های صورت گرفته، دومین واحد گاز این نیروگاه اواخر تیر سال آینده وارد مدار برق كشور خواهد شد.

ظرفیت بخش گاز این نیروگاه 648 مگاوات است كه در چهار واحد گازی 162 مگاواتی تا پایان سال جاری به طور كامل وارد مدار برق كشور خواهد شد.

این نیروگاه دارای پنج مخزن سوخت هر كدام به ظرفیت 20000 مترمكعب است. نیروگاه سیكل تركیبی هرمزگان در 25 كیلومتری شمال بندرعباس و جنب پست گنو در زمینی به مساحت 56 هكتار واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار