مدیرکل آموزش و پرورش فارس درهمایش علمی – پ‍‍ژوهشی معلمان تربیت بدنی:

تربیت بدنی و فرهنگ ورزش باید جزء وظایف ذاتی وزارت آموزش و پرورش شود

خبرگزاری پانا: آذری گفت: در جامعه های در حال رشد تنها راه نجات و راه رسیدن به سعادت آموزش است .

کد مطلب: ۲۲۵۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حمید رضا آذری در همایش علمی - پ‍‍ژوهشی معلمان تربیت بدنی استان فارس اظهار داشت: انسانها باید خود به دنبال آموزش باشند ، تا کسی احساس تشنگی نکند به دنبال آب نخواهد رفت .
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود : با داشتن 2 ساعت درس تربیت بدنی برای 14 میلیون دانش آموز با وجود امکانات کم و ناچیز، مشکلی از ما حل نخواهد شد اصولا تربیت بدنی و فرهنگ ورزش باید جزء وظایف ذاتی وزارت آموزش و پرورش بشود.
آذری گفت : دولت در اصل تربیت بدنی باید تمام تلاشش را در آموزش و پرورش بکند در جامعه های در حال رشد تنها راه نجات، راه رسیدن به سعادت و تنها راه مطلوب کردن رفتارهای شهروندان، فقط یک کلمه پنج حرفی، آن هم آموزش است .
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه آموزش تنها عنصری است که می تواند به افراد خط مشی بدهد، گفت : آموزش تنها عنصری است که می تواند رفتار افراد را درست و نگرش هایشان را عوض کند و جامعه را به سوی سعادت سوق دهد.
وی بیان داشت : متاسفانه به دلیل هزینه بردار بودن آموزش ما از آن استقبال نمی کنیم و بعدها باید چند برابر برای آسیب های ناشی از عدم آموزش هزینه کنیم و تربیت بدنی هم خارج از این مقوله نیست .
آذری در پایان اظهار امیدواری کرد : در دوران این وزارت گام های مؤثری برای توسعه و ترویج تربیت بدنی و ورزش بخصوص در شهرستانهایی که برای بخش دختران محدودیت هایی در تربیت بدنی به دلیل نداشتن امکانات کافی وجود دارد ، برداشته شود .
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس نیز در این همایش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ، تا تحقیق و پژوهش صورت نگیرد تدریس به نتیجه نخواهدرسید ، گفت : یکی از مهمترین عوامل موثر در پیشرفت جوامع توجه به پژوهش و تحقیق و ارج نهادن به جایگاه پژوهشگران و پژوهندگان عرصه دانش بخصوص جامعه آموزش و پرورش است.
محمد جعفری با تاکید بر اینکه باید در دستگاه آموزش و پرورش فعالیت ها به گونه علمی، منظم و دقیق در قالب شیوه های پژوهشی تدارک دیده شود، گفت : اگر قرار باشد هرگونه تصمیم عقلانی و صحیح در سیاست گذاری، برنامه ریزی، کنترل، نظارت و ارزیابی فعالیت ها و اهداف اصلی انجام شود باید یک توجیه منطقی و پشتوانه علمی و پژوهشی به همراه داشته باشد .
وی افزود : از جمله روش هایی که در این راستا برای معرفی یافته های پژوهشی و به کاربستن آنها در سطح جامعه مورد استفاده قرار می گیرد، می توان به برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی و اشاعه فرهنگ پژوهش و پژوهش خواهی همچنین تعیین اولویت های پژوهشی و تحقیقی،برقراری ارتباط بیشتر با دانشگاهها مراکز علمی و پژوهشی و جلب مشارکت و همکاری پژوهشگران با آموزش و پرورش را نام برد.
به گزارش پانا؛همایش علمی - پ‍‍ژوهشی معلمان تربیت بدنی استان فارس با حضور مدیر کل ، جمعی از اساتید برجسته کشوری و شرکت قریب به 1800 دبیرتربیت بدنی استان، در تالار سعدی مجموعه فرهنگی رفاهی فرهنگیان شیراز برگزار شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار