تولد یک توله شیر و دو توله گربه جنگلی در کرج

خبرگزاری پانا:مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز از تولد یک توله شیر و دو توله گربه جنگلی در مجتمع فرهنگی _ تفریحی ایثار واقع در کردان کرج خبر داد.

کد مطلب: ۲۲۴۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حسین محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز، با اعلام خبر فوق، گفت: مجتمع فرهنگی _ تفریحی ایثار مجموعه ای برای نگهداری جانوران وحشی است که تحت نظارت محیط زیست فعالیت می کند.

محمدی با اشاره به زایمان شیر و گربه جنگلی طی دو روز گذشته در این مجموعه، اظهار داشت: شیرهایی که در این مجموعه نگهداری می شوند، در گذشته در سطح تهران پراکنده بودند و پس از زنده گیری به پارک پردیسان انتقال و از آنجا به مجتمع فرهنگی _تفریحی ایثار جهت نگهداری منتقل شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با یادآوری این موضوع که در حال حاضر امکان نزدیک شدن به فضای نگهداری گربه جنگلی نیست، اعلام کرد: این امکان وجود دارد که تعداد توله گربه جنگلی متولد شده بیش از دو توله مشاهده شده باشد.

وی با اعلام این موضوع که شیرهای نگهداری شده در این مجموعه، غیر بومی هستند، تصریح کرد: به همین دلیل شیرها نسبت به گربه جنگلی که از جمله گربه سانان و گونه بومی ایران است، از اهمیت و اولویت کمتری برخوردارند.

وی تأکید کرد: به همین دلیل تکثیر گربه جنگلی در اسارت و دست یابی به تکنیک های تکثیر این گونه با ارزش بسیار حائز اهمیت است.

محمدی خاطرنشان ساخت: محیط زیست علاقمند به استفاده از توان بخش خصوصی در تکثیر این گونه ها با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار