در گفت و گو با پانا مطرح شد؛

هشدار نسبت به شیوع ویروس کرونا در کشور/اعلام تعداد قربانیان این ویروس

خبرگزاری پانا: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نسبت به گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور هشدار داد و گفت: وزارت بهداشت باید اقدامات لازم برای مهار و کنترل این بیماری را انجام دهد.

کد مطلب: ۲۲۲۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد

محمدحسین قربانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به مرگ یک نفر در اثر بیماری کرونا ویروس اظهار داشت: جلوگیری از شیوع این بیماری نیازمند اقدامات ضربتی مسئولان بهداشت و درمان کشور است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: با توجه به گزارش اولیه وزارت بهداشت تا کنون حدود 4 نفر به این بیماری در کرمان مبتلا شده اند و یک نفر نیز بر اثر شدت بیماری جان خود را از دست داده است. ویروس کرونا یک بیماری تنفسی است که سیستم تنفسی بدن فرد را مختل می کند و از کشور عربستان وارد ایران شده است.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت باید نحوه پیشگیری و مراقبت‌ ها را از طریق رسانه ها آموزش دهد، تصریح کرد: اگر رعایت اصول بهداشتی در مقابله با مخاطرات این بیماری انجام نشود قطعا گسترش شیوع آن افزایش پیدا می کند.
به گزارش پانا، ویروس کرونا ویروسی است که جزو ویروس‌های سرماخوردگی محسوب شده و بسیار شایع است اما ویروسی که امروز تحت عنوان " MERS-CoV " شناخته می‌شود، نوعی از ویروس کرونا است که با انواع قبلی متفاوت بوده و ایجاد بیماری‌های شدید تنفسی و گوارشی می‌کند.
علایم ابتلا به این ویروس می تواند از علائم خفیف تنفسی و اسهال آغاز شود تا علائم شدید تنفسی ادامه یابد و منجر به بستری شدن فرد در بیمارستان شود که در صورت عدم مراجعه به موقع و یا ابتلا به بیماری های زمینه ای قلبی، ریوی، دیابت و فشارخون مبتلا باشد، می تواند منجر به مرگ و میر مبتلایان شود.
شایان ذکر است، در حال حاضر موارد ابتلا به این بیماری در کشورهای ایالات متحده آمریکا، انگلستان، فرانسه، ایتالیا، یونان، هلند، عربستان، امارات متحده عربی، قطر، اردن، عمان، کویت، مصر، یمن، لبنان، تونس، مالزی و فیلیپین گزارش شده است. همچنین براساس اعلام مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در حال حاضر 672 نفر در 18 کشور جهان مبتلا به این بیماری شده‌اند که از این تعداد 207 نفر فوت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار