پزشک متخصص

گرمازدگی کودکان را جدی بگیرد

خبرگزاری پانا: یک متخصص کودکان مرکز آموزشی و درمانی آیت الله موسوی زنجان، گفت: نوزادان و کودکان در مقایسه با بزرگسالان در برابر گرمای هوا و کاهش آب و املاح بدن مقاومت کمتری دارند و بیشتر مستعد ابتلا به گرمازدگی هستند

کد مطلب: ۲۲۱۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، منصور صادق زاده در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: گرما زدگی به موقعیتی اطلاق می شود که سیستم تنظیم کننده دمای بدن به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در هوای گرم یا تولید بیش از حد گرما در بدن و یا وجود هر دو حالت، دچار اختلال می شود .

وی یادآورشد: درحالت گرمازدگی بدن نمی تواند گرمای اضافی خود را دفع کند و در نتیجه دمای بدن افزایش می یابد و ادامه این روند می تواند اندامهای دیگر بدن را بامشکلات جدی مواجه کند .

صادق زاده افزود: گرمازدگی به انواع خفیف، متوسط تا شدیدتر تقسیم بندی می شود و در صورتی که تبخیر آب بدن افزایش یابد و تامین نشود، کودک دچار تشنج شده و حتی خطر مرگ او را تهدید می کند .

وی اظهار کرد: تامین املاح مورد نیاز بدن و مایعات نقش بسزایی در ایجاد تعادل سیستم بدن دارد و این مهم درکودکان اهمیت بسزایی دارد که در صورت بی توجهی عوارض ناخوشایندی درپی دارد .

این متخصص کودکان مرکز آموزشی و درمانی آیت الله موسوی زنجان، بی حالی، افزایش دمای بدن رااز جمله علائم گرمازدگی در نوزادان و کودکان عنوان کرد و گفت: علائم شبیه تب و استفراغ از دیگر نشانه های گرمازدگی کودکان است و خانواده ها باید به این مهم توجه جدی داشته باشند .

وی یادآورشد: والدین باید هنگام مشاهده نشانه های گرمازدگی در کودک او را در محیطی خنک قرار داده و به او مایعات بنوشانند .

صادق زاده افزود: در صورت کاهش سطح هوشیاری کودک گرما زده باید در اسرع وقت برای انجام اقدامات درمانی مناسب به مراکز درمانی ارجاع داده شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار