معاون علوم پزشکی زنجان:

نگهداری حیوانات خانگی خطر شیوع آنفلونزای مرغی را افزایش می دهد

خبرگزاری پانا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ودرمانی استان زنجان، گفت: نگهداری حیوانات خانگی در منزل خطر شیوع آنفلونزای مرغی را افزایش می دهد

کد مطلب: ۲۲۰۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، محمدرضا صائینی در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: نگهداری انواع حیوانات خانگی در منزل اقدامی غیربهداشتی محسوب می شود و این اقدام می تواند بیماری های مختلفی را به افراد خانه انتقال دهد .

وی یادآورشد: بسیاری از مردم تصور می کنند که حیوانات خانگی حامل هیچ نوع بیماری نیستند این درحالی است نگهداری این حیوانات مشکلات متعدد بهداشتی را به دنبال دارد .

صائینی افزود: بیماری های انگلی، ویروسی و باکتریایی تنها بخشی از خطراتی است که از تماس مستقیم و غیرمستقیم با حیواناتی نظیر سگ و گربه می تواند افراد را درگیر کند .

وی بااشاره به اینکه برخی در منازل خود به نگهداری سگ اقدام می کنند، اظهار داشت: خطرناک ترین بیماری که احتمال انتقال آن از سگ به انسان وجود دارد، بیماری ˈ کیست هیداتیک ˈ است که می تواند بر ارگانهای حیاتی بدن انسان مانند ریه، کیست های متورم و خطرناکی را ایجاد کند .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ودرمانی استان زنجان، گفت: بیماری خراش پنجه گربه نوعی بیماری است که از گربه به انسان منتقل می شود و درصورت چنگ زدن گربه به فرد منتقل می شود .

وی اظهارکرد: نگهداری مرغ و خروس و حتی جوجه های رنگ شده نیز مشکلاتی متعدد بهداشتی را موجب می شود که توجه خانواده ها به این موضوع مهم ضرورت دارد .

صایئنی افزود: تماس کودکان با انواع حیوانات خانگی به ویژه جوجه های رنگ شده بسیار خطرناک است و خطر انتقال آنفلونزای مرغی را به دنبال دارد .

وی با اشاره به اینکه نگهداری حیوانات خانگی و سر وصداهای ایجاد شده برای همسایه ها نقض حقوق شهروندی است، یادآورشد: ایجاد مزاحمت برای دیگران به لحاظ قانونی قابل پیگیری است و به این موضوع مهم باید توجه شود .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ودرمانی استان زنجان، گفت: میزان خطر ابتلا به بیماری مرس بین 30 تا 50 درصد اعلام شده این درحالی است که این میزان در آنفلونزای مرغی 70 درصد است و خطر مرگ و میر آن نیز به مراتب بالاست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار