معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گیلان:
بیانات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت ارزش گذاری به مقام و منزلت معلمان ، عامل مهم پیشرفت نظام تعلیم
خبرگزاری پانا:معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش در همایش تجلیل از سرگروههای برتر متوسطه استان گیلان، اظهار داشت : سیاست کلی و فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد معلمین عامل پیشرفت نظام تعلیم و تربیت است که می تواند اهداف این نظام را تحقق بخشد .
به گزارش خبرگزاری پانا، زرافشان در ایین تجلیل از سرگروههای برتر آموزشی استان گیلان در ابتدا با بیان سخنی از رهبر معظم انقلاب که فرموده اند : ما منت دار معلمان هستیم و تصریح کرد : ایشان با بیان جایگاه خاص و ارزشمند معلمین فرصت مغتنمی را جهت مشارکت همه دستگاهها برای کمک و دستیابی به اهداف آموزش و پرورش در جامعه ایجاد نموده اند .
وی افزود : با شروع دولت تدبیر و امید و نگاههای کارشناسی دکتر روحانی رئیس جمهور محترم و حمایت گسترده و ویژه آنان در زمینه مسایل تعلیم و تربیت خاطر نشان ساخت : این مهم سبب می شود تا ما نیز با تلاش قدمهای بلندتری برای دستیابی به اهداف جمهوری اسلامی برداریم .
معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش در ادامه به سوابق وزیر آموزش و پرورش در امر تعلیم و تربیت کشور پرداخت و اظهار کرد : دکتر فانی یک دانش و تجربه مهم و ارزشمند را برای نظام تعلیم و تربیت ایجاد کرده اند که باید از آن بهره جست .
زرافشان گفت : امروزه در آموزش و پرورش فعالیتهای زیادی در حال انجام است ؛ مانند : الگوهای آموزش پژوهش ، طرح غیر انتفاعی ، طرح خود اتکایی ، مناطق محروم که از طرحها و ابتکارات دکتر فانی بوده و هست که از ثمرات ارزشمند آنان ، دانش آموزان و معلمین بهره مند خواهند شد .
وی خاطر نشان ساخت :راهبرد کلان آموزش و پرورش ، دارای چهار سیاست اصلی است که یکی از این سیاست ها مرتبط با همایش امروز می باشد که همانا هدف مشارکت جویی است .
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت :به منظور جلوگیری از عقب ماندگی ها و برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت چه در بیرون ازاین نظامو چه در درون آن، مشارکت امری حیاتی و تاثیرگذار است .
وی اضافه کرد :در آموزش و پرورش بایداز مشارکت بهره مند شد ،زیرا بدون مشارکت کار تعلیم و تربیت قابل انجام نیست .
زرافشان تصریح کرد : گروههای آموزشی عناصر اصلی ارتقاء کیفیت و کیفیت بخشی به آموزش و پرورش هستند .
وی ادامه داد : در سند تحول بنیادین تنها مدرسه، معلم ، کتاب درسی آموزش و پرورش و ارباب رجوع مطرحنشده است بلکه در این سند مدرسه بعنوان کانون توجه معرفی شده است . زیرا مدرسه جمعی نیست که با دیوار از جامعه جدا شود و مکانی است که همه در آن حضور دارند و برای زسیدن به اهداف تعلیم و تربیت باید به آن کمک کرد .
معاون وزیر آموزش و پرورش در گیلان افزود : گروههای آموزشی در ارتقاء یاددهی و یادگیری حلقه وصل و تسهیل در تحقق مشارکت عوامل مختلف و تأثیرگذار هستند و مخاطب جدی این مشارکت می باشند .
ارسال دیدگاه