با هدف اجرای سند راهبردی مهارت و فناوری صورت گرفت:

امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان های آموزش و پرورش استثنایی و آموزش فنی و حرفه‌ای کشور

خبرگزاری پانا:تفاهم‌نامه‌ همکاری بین دو سازمان آموزش و پرورش استثنایی و فنی‌و حرفه‌ای کشور در راستای اجرای سند راهبردی مهارت و فناوری و سند تحول بنیادین امضا شد.

کد مطلب: ۲۱۶۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان دو نهاد، نامدار عبدالهیان رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خدمت به معلولان با قلب و قدم و قلم را خداپسندانه و با ارزش خواند.
وی این سازمان را متولی امور تخصصی آموزش، پرورش و توان‌بخشی دانست و تصریح کرد: حدود 12 هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه در 7 گروه کم‌توان ذهنی، آسیب دیده بینایی،‌ آسیب دیده شنوایی، چند معلولیتی، جسمی حرکتی، اختلالات یادگیری و اختلالات رفتاری و هیجانی مشغول کسب آموزش‌های لازم هستند .
عبدالهیان با تاکید بر مأموریت‌ این سازمان براساس اسناد بالادستی افزود: در راستای اساسنامه سازمان، سند تحول بنیادین، برنامه‌ پنجم توسعه و همچنین سیاست‌های راهبردی وزیر آموزش و پرورش مشغول انجام وظیفه است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، توسعه‌ مشارکت‌های مردمی را یکی از سیاست‌های آقای فانی برشمرد و گفت: باید ازتوانایی اولیا در زمینه‌های مختلف آموزشی و پرورشی استفاده کرد.
وی همچنین توانمند‌سازی دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی را از جمله اهم برنامه‌های سازمان خواند و اظهارکرد: برنامه‌ریزی برای آموزش حرفه‌ای دانش‌آموزان استثنایی متناسب با توان‌ ذهنی و جسمی آنها به منظور ایجاد اشتغال در این عزیزان مدنظر است.
عبدالهیان با اشاره به 300 واحد آموزشی که به طور مستقیم مخاطب مسائل فنی و حرفه‌ای دانش‌آموزان با نیاز ویژه هستند، افزود: از دانش‌آموزان با نیازهای متفاوت باید متناسب با توان آن‌ها توقع و انتظار داشت.
وی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خواست به عنوان یک نهاد تخصصی فاصله‌ی زمانی پاسخگویی به آزمون‌ها برای این قشر از جامعه را بیشتر کرده تا دقت نظر روی مسائل مهارتی بیش از نظری صورت گیرد.
عبدالهیان جدیت و همکاری دانش‌آموزان با نیاز ویژه را ستودنی دانست واظهار کرد: با امضای این تفاهم‌نامه بین دو سازمان آموزش و پرورش استثنایی و آموزش فنی و حرفه‌ای گام‌هایی فراتر از یک تفاهم نامه برداشته شود و مسیرهای عملیاتی شده نیز سریع‌تر طی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار