معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت به پانا خبر داد:

اعزام دو تیم پزشکی به عتبات عالیات در ماه محرم/ ارسال یک تن دارو به عراق

خبرگزاری پانا: معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت از اعزام دو تیم پزشکی و یک تن دارو به عتبات عالیات در آستانه تاسوعا وعاشورا خبر داد.

کد مطلب: ۲۱۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد

علی حیدری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا بیان کرد: با آغاز ماه محرم موج تازه ای از سفرهای زیارتی هم وطنان به عتبات عالیات آغاز می شود و از این رو مرکز پزشکی حج و زیارت تمهیدات ویژه ای در این ایام صورت می دهد.
وی تصریح کرد: در همین راستا، دو تیم 35 نفره از هفتم محرم به کشور عراق اعزام می شوند و تا اواسط این ماه در شهرهای زیارتی عراق مستقر هستند. این تیم های پزشکان آماده ارائه خدمات پزشکی به تمام زائران از جمله ایرانی و غیر ایرانی هستند.
معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت خاطرنشان کرد: همچنین در روزهای تاسوعا و عاشورا تمهیدات خاصی برای زائران در نظرگرفته شده است و دوتیم پزشکی شامل 70 پزشک و پرستار و دیگر پرسنل پزشکی با همکاری هلال احمر کشور عراق در شهرهای زیارتی عراق و به ویژه در کربلا استقرار می یابند.
حیدری تاکید کرد: این دو تیم شامل متخصصان داخلی، بیهوشی، پزشکان عمومی و متخصصان جراحی و بهیار است که ازهفتم محرم در کربلا حاضر می شوند. علاوه بر این، در اربعین نیز تمهیدات و اقدامات ویژه ای مدنظر قرار داده شده است که با افزایش حضور زائران، سطح خدمات پزشکی و درمانی کاهش نیابد.
وی یادآورشد: در طول ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تقریبا 100 هزار زائر وارد کربلا می شوند و از این رو باید اقدامات ویژه ای در خصوص وضعیت بهداشتی و پزشکی زائران انجام داد و از این رو تیم های پزشکی علاوه بر پزشک و پرستار مرد، از حضور پزشکان و پرستاران زن نیز بهره مند هستند.
وی در خاتمه افزود: قرار است حدود یک تن دارو به عتبات عالیات ارسال شود و ایران همیشه در کشور عراق دارای بهترین خدمات درمانی و پزشکی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار