عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی به پانا خبر داد

2 هزار میلیاردتومان اعتبار برای اجرای طرح پزشک خانواده/کاهش 5درصدی فرانشیز با اجرای طرح

خبرگزاری پانا: عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار تصویب شده در مجلس برای تامین این طرح و اجرا شدن آن، 2 هزار میلیارد و 200 میلیون تومان است.

کد مطلب: ۲۱۲۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا درباره جزییات طرح پزشک خانواده، گفت: طی بسته ای که توسط دولت و مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت، استان فارس و مازندران در حال اجرای طرح پزشک خانواده هستند.

وی افزود: در اجرای این طرح باید کیفیت را بالا برد و نواقص کار را کم کرد. در این طرح یک شهرستان از هر استان انتخاب شده و طرح پزشک خانواده در آن اجرایی خواهد شد.

کاهش 5 درصدی فرانشیز با اجرای این طرح در شهرستان هایی که زیر 20 هزار نفر جمعیت دارند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این طرح در شهرستان هایی که زیر 20 هزار نفر جمعیت دارند، اجرا می شود و این موضوع در حالی است که فرانشیز در بیمارستان ها از 10 درصد به 5 درصد کاسته خواهد شد.

رستمیان به علت کمبود پزشک در برخی روستاها اشاره و تصریح کرد: بعضی روستاها به دلیل پرداخت کم پس از اتمام این طرح، از آن خارج شده و دچار کمبود پزشک می شوند.

به گفته نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اعتبار تصویب شده در مجلس برای تامین این طرح و اجرا شدن آن، 2 هزار میلیارد و 200 میلیون تومان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار