یک جامعه شناس در گفت و گو با پانا:

بیشتر جرائم در نیمه نخست سال اتفاق می افتد/ مردان در صدر آمار همسرکشی

خبرگزاری پانا: این جامعه شناس با اشاره به اینکه بیشتر نزاع ها و جرم ها در نیمه نخست سال صورت می گیرد، گفت: اکنون بیشتر قتل ها در شهرهای بزرگ و کوچک تبدیل به قتل های خانوادگی شده اند.

کد مطلب: ۲۱۰۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد

دکتر امان الله قرایی مقدم در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا ضمن بیان اینکه 30 درصد قتل ها در خانواده ها اتفاق میافتد، گفت: در بسیاری از مشاهدات دیده شده که روابط درون خانواده به جای روابط معنوی، تبدیل به روابط سوری و موزاییکی شده است.

وی افزود: در بیشتر خانواده ها افراد باهم بیگانه شده و در این مواقع نزاع ها بیشتر خواهد شد؛ البته از گذشته های دور این نزاع ها به دلایل مختلفی مانند مشکلات ورثه و یا تعدد ازدواج بوده است که اکنون نیز این قتل ها در شهرهای بزرگ و کوچک تبدیل به قتل های خانوادگی شده اند.

این جامعه شناس ادامه داد: معمولا جرائم مانند خودکشی، نزاع و جرم های دیگر در نیمه نخست بیشتر اتفاق افتاده و در ماه های محرم و رمضان به دلیل اعتقادات، این مسایل کم می شود. این در حالی است که همسرکشی توسط مردان بیشتر از زنان دیده شده است.

وی تصریح کرد: نوع قتل در مردان و زنان متفاوت است زیرا قتل ها در زنان بسیار زیرکانه صورت گرفته اما در مردان به دلیل فشارهای مادی و اقتصادی در جامعه ،قتل ها با خشونت و به صورت استفاده از سلاح اتفاق میافتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار