دبیر دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پانا:

یک میلیون و 600 هزار نفر، بیمه درمان ثبت نام کرده اند/ بیمه زنان خانه دار به صورت لایحه ارایه شود

خبرگزاری پانا: دبیر دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز ثبت نام بیمه درمان، گفت: با توجه به اینکه بیمه زنان خانه‌دار دارای بار مالی است، لازم است به لایحه تبدیل شود.

کد مطلب: ۲۱۰۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد

عباس قائید رحمت در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا درباره پوشش بیمه زنان خانه دار، گفت: بحث بیمه یک مهم همگانی است و طبق قانون اساسی تمام اقشار تحت پوشش قرار می گیرند. زنان سرپرست خانه دار نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وی افزود: باید به افراد آسیب پذیر و حتی اقشار کم درآمد توجه ویژه شود. در این راستا در کشور بیمه های دیگری مانند بیمه افراد روستایی و یا عشایر نیز مطرح شده و تسهیلاتی برای آن ها درنظر گرفته شده است.

دبیر دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به آنکه شورای نگهبان به بحث بیمه زنان خانه دار در بودجه سال 93 ایراد وارد و اعلام کرده بود که باید این موضوع به صورت قانونی درآید، معاونت امور زنان در این راستا پیش‌نویسی را آماده کرد. همچنین با توجه به اینکه بیمه زنان خانه‌دار دارای بار مالی است لازم است به لایحه تبدیل شود.

وی تصریح کرد: با فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در این زمینه صحبت کردیم و براین اساس این فراکسیون با معاونت امور زنان و خانواده در این زمینه مساعدت می‌کند.

قائید رحمت یادآور شد: باید مجموعه فعالیت های ما به گونه ای باشد که به دنبال عملیاتی شدن باشیم. در بحث درمان نیز ثبت نام ها آغاز شده و طی آن افرادی که هیچ گونه بیمه ای ندارند، می توانند ثبت نام کنند.

وی گفت: یک میلیون و 600 هزار نفر در بحث بیمه درمان ثبت نام کرده اند که این تعداد در حال افزایش است. باید افرادی را که تحت پوشش بیمه ای نیستند، دولت حمایت ویژه کرده همچنین در بحث زنان خانه دار حتی زنان بی سرپرست خانه دار نیز پوشش دهی بیمه صورت پذیرد.

به گزارش پانا، بر این اساس مرکز امور زنان و خانواده مکلف است ضمن تهیه متن تفاهمنامه بیمه مستمری زنان خانه‌دار در قالب طرح مورد تایید، انعقاد موافقت‌نامه با شرکت‌های خصوصی بیمه با 20 درصد سهم دولت در سال اول و با حذف نقش دولت در سال های بعدی را در دستور کار خود قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار