عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در گفت وگوت با پانا :

تشویق ،جایگزین مقررات غیر ضرور در صادرات شود

خبرگزاری پانا : عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با بیان اینکه نگاه صادرات محور جایگزین نگاه وارداتی شود ، بیان کرد: صادرات با شرایط سخت گیرانه بیشتر نمی شود و باید تشویق را جایگزین مقررات غیر ضرور کرد .

کد مطلب: ۲۰۹۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد

مسعود دانشمند در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا، در پاسخ به این پرسش که افزایش درآمدهای مالیاتی به معنای فشار بیشتر بر فعالان اقتصادی است ،اظهار کرد: فرار مالیاتی در اقتصاد ایران بالاست و دولت باید تلاش کند بدون بالا بردن نرخ های مالیاتی پایه مالیاتی و منابع شناسایی نشده را به اقتصاد ایران اضافه کند و در حال حاضر برآورد می شود به میزان 40 درصد تولید ناخالص داخلی کشور فرار مالیاتی وجود داشته باشد .

وی ادامه داد: اگر بتوان این 40 درصد را به اقتصاد ایران گره زد وصولی مالیاتی افزایش می یابد .


دانشمند با بیان اینکه باید درآمدهای صادراتی کشور به منظور افزایش درآمدها بیشتر شود ، عنوان کرد: حذف پیمان سپاری ارزی و قوانین دست و پاگیر صادراتی می تواند سهم صادرات را در منابع درآمدی کشور به میزان قابل توجهی افزایش دهد .


عضو هیات نمایندگان اتاق ایران تصریح کرد: جوایز صادراتی باید به نرخ ارز منتقل شود به طور مثال از تولید فرش حمایت و ارز حاصل از آن را تعیین و صادر کننده نیز ارز را خود به سیستم بفروشد .


دانشمند اظهار کرد: توسعه صادرات به معنای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ تورم است و موجب تقویت توان دولت می شود .


وی ادامه داد: باید به جای نگاه واردات محور به صادرات نگاهی ویژه داشت و صادرات هم با شرایط سخت گیرانه بیشتر نمی شود و باید تشویق را جایگزین مقررات غیر ضرور کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار