برداشت ‌850 تن باقلا از سطح باغات کشاورزی خاش

خبرگزاری پانا: مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 850 تن محصول باقلا از سطح باغات کشاورزی شهرستان خاش برداشت شود.

کد مطلب: ۲۰۷۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، امان‌الله طوقی اظهار داشت: کار برداشت باقلای خشک از 350 هکتار از زمین‌های کشاورزی بخش ایرندگان و دهستان کاروان در این شهرستان آغاز شد.

وی با بیان اینکه بیش از 850 تن محصول باقلا از سطح باغات کشاورزی شهرستان خاش برداشت می‌شود‌، تصریح کرد: باقلا از جمله محصولاتی به حساب می‌آید که بعد از پایان برداشت برنج کشت می‌شود که از نظر حاصلخیزی زمین برای کشت برنج بسیار مفید است.

طوقی گفت: کشاورزان خاشی باقلای تولیدی خود را علاوه بر مصرف شهرستانی به بازار دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان عرضه می‌کنند.

وی با بیان اینکه پس از پایان برداشت باقلا بیش از 650 هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرندگان، کارواندر، گونیچ شهرستان خاش به زیر کشت ارقام صدری محلی و پرمحصول برنج خواهد رفت‌، خاطرنشان کرد: ارقام محلی حبوبات خاش توسط کارشناسان جمع‌آوری و به مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی منتقل و پس از آداپته شدن به صورت بذر اصلاح شده برای کشت به کشاورزان این شهرستان برگردانده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار