بیان زیبایی های تاریخ انقلاب اسلامی از وظایف هنرمند متعهد است

خبرگزاری پانا: رییس حوزه هنری استان زنجان گفت: بیان زیبایی های تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از وظایف هنرمند متعهد است

کد مطلب: ۲۰۴۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، حمید رضا اسماعیلی ضمن گرامی داشت سالروز شهادت شهید آوینی و نام گذاری این روز به عنوان هنر انقلاب اسلامی، افزود: با توجه به اینکه این شهید بزرگوار در راستای اعتلای فرهنگ و هنر دینی و انقلابی زحمات بسیاری متحمل شدند نام گذاری روز هنر انقلاب اسلامی با سالروز شهادت ایشان کار بسیار شایسته ای بوده است .

وی، راز ماندگاری شهید آوینی را جریان سازی چند بُعدی در فضای هنری کشور برشمرد و افزود: شهید آوینی در مرحله اول توقعات و انتظارات جامعه دینی و آرمانی را از هنر مطرح کرد و در مرحله بعد در مقابل خواسته ها و تفکرات غلط غرب مبنی براینکه هنر و ابزارهای هنری لزوما باید در یک قالب مشخص استفاده شود، ایستاد و از هنر به عنوان وسیله ای برای تعالی ارزش های دینی، اخلاقی و انسانی بهره گرفت .

رییس حوزه ی هنری استان زنجان داشتن درک درستی از تاریخ را یکی از ویژگی های مهم هنرمند متعهد دانست و گفت: با داشتن این ویژگی هنرمند می تواند آثار ماندگاری را خلق کرده و صحنه های بی بدیل انقلاب و دفاع مقدس را به تصویر بکشد .

اسماعیلی با بیان اینکه هنرمند نباید نسبت به جامعه و اطرافیان خود بی تفاوت باشد، افزود: هنرمند متعهد باید با بهره گیری از هنر خود در راستای مقابله با تفکراتی که دشمن برای از بین بردن ارزش های متعالی اسلام دارد، گام جدی بردارد .

وی ادامه داد: شناختن دشمنان و نوع سلاح هایی که آنها با استفاده از آن در راستای تضعیف اسلام تلاش می کنند یکی از وظایف اصلی هنرمندان است لذا این قشر از جامعه باید با پیش گرفتن راه درست و انجام کارهای حق پاسخ اشتباهات ناحق دشمنان را بدهد .

رییس حوزه ی هنری استان زنجان گفت: تولید آثار فاخر و متعالی باعث ایجاد انگیزه، شوق و امید در بین جوانان می شود، و انتقال ارزش ها و زیبایی های تاریخ گذشته همچون دفاع مقدس به نسل آینده و ایجاد امیدواری بیشتر در گرو رشد و تعالی فرهنگ و هنر در جامعه است .

اسماعیلی تقلید کورکورانه و بدون معرفت را از جمله آفت های عرصه فرهنگ و هنر دانست و گفت: آگاهی از تلاش و هدفی که دشمن برای از بین بردن ارزش های دینی و مذهبی جامعه اسلامی دارد و اینکه هنر را الزاما در چارچوب خاص ندیدن و بهره گیری از آن برای بیان ارزش های متعالی دینی باید مد نظر همه هنرمندان کشور قرار گیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار