بیش از 85 هزار نفر از قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد بازدید کردند

خبرگزاری پانا، مدیر قلعه تارخی فلک الافلاک خرم آباد گفت: همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی از 28 اسفندماه تا کنون بیش از 85 هزار نفر مسافر و گردشگر نوروزی از قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد دیدن کردند.

کد مطلب: ۲۰۱۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا،مسعود نعمتی نیا افزود: این میزان بازدید نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: دو موزه مردم شناسی و باستان شناسی قلعه فلک الافلاک مورد توجه گردشگران بوده و درراستای معرفی آثار باستانی لرستان موزه باستانشناسی این مجموعه بعد از انجام مراحل تعمیرات بازگشایی شده است و تابوت مفرغی و سرباز اشکانی و مفرغ های سایت سنگ تراشان در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر 120 راهنما ی نوروزی فارغ التحصیل رشته های مرتبط در قلعه فلک الافلاک در دو شیفت کاری مشغول راهنمایی بازدید کنندگان هستند.

وی با اشاره به اینکه سفره هفت سین نوروزی در حیاط قلعه فلک الافلاک پذیرای گردشگران است گفت: علاقه مندان می توانند تا پایان تعطیلات نوروزی همه روزه از ساعت هشت صبح تا 21 از موزه ها و قسمت های مختلف این اثر تاریخی منحصر بفرد بازدید کنند.

فلک الافلاک یا دژ شاپورخواست قلعه ای تاریخی در مرکز شهر خرم آباد که با نام قلعه دوازده برجی هم شناخته می شود، قلعه فلک الافلاک بر فراز تپه ای مشرف به شهر خرم آباد و در نزدیکی رودخانه خرم آباد قرار گرفته و چشم گیرترین اثر تاریخی و گردشگری درون شهر خرم آباد است.

این قلعه به لحاظ موقعیت استراتژیکی خود در قرن چهارم هجری قمری به عنوان مقر حکومت آل حسنویه و گنجور در زمان آل بویه در آمد و همچنین خزانه حکومتی خاندان بدر در قرن چهارم هجری و مقر حکومتی اتابکان لر کوچک و والیان لرستان در دوره صفویه تا قاجار و سرانجام پادگان نظامی و زندان سیاسی در دوران پهلوی اول و دوم از مهمترین کاربردهای قلعه در گذشته محسوب می شود.

این بنا مربوط به دوره ساسانیان است و به شماره 883 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار