شهرداری باید در راستای میراث داری از آیین های کهن گام بردارد

خبرگزاری پانا: شهردار زنجان گفت: شهرداری باید با برنامه ریزی در راستای میراث داری از آیین های کهن گام بردارد

کد مطلب: ۱۹۹۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، محسن امین با اشاره به ضرورت پاسداشت آیین های ملی مذهبی از سوی مردم و مسولان افزود: نوروز یک پدیده فرهنگی و آیین باستانی ایرانیان است که باید با گرامیداشتش به آن بالید .

وی اظهار کرد: قرن هاست آیین های ملی مذهبی در فراز و فرود حوادث با اشتیاق فراوان مردم برگزار می شود .

شهردار زنجان گفت: متاسفانه برخی آیین های کهن ایرانی در گیرو دار ملی یا مذهبی بودن گرفتار آمده اند و تفسیرهای فراوانی در خصوص اصالت مذهبی داشتن یا نداشتن به آن ها وارد شده است .

امین ضمن ابراز تاسف از کمرنگ شدن آیین های اصیل نوروزی، ابراز کرد: متاسفانه با گذر زمان آیین های اصیل نوروز کمرنگ شده اند .

وی با اشاره به نحوه چیدمان سفره های هفت سین امروزی ادامه داد: این روزها به جای آن که هفت سین واقعی که هر یک نماد تفکر و اعتقادی دیرین است در سفره ها خودنمایی کنند ابزار و لوازم مصنوعی ابراز وجود می کنند .

شهردار زنجان گفت: نوروز جایگاه ویژه ای نزد ایرانیان داشته و شهرداری ها به عنوان نهادهایی که نقش بسزایی در اجرا و تقویت امور فرهنگی دارند در صیانت از این آداب و رسوم کهن نقش بسزایی دارند .

امین با تاکید بر لزوم تبیین فلسفه آیین های باستانی ملی و مذهبی برای شهروندان، افزود: باید این آیین ها را واقعی تر،ناب تر و با اصالت تر برگزار و برای نسل های آینده صیانت کنیم .

وی تصریح کرد: آیین های کهن ملی باید در چارچوب مذهب صیانت و تقویت شود وترویج یابد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار