گمرک زنجان انبار عمومی ندارد

خبرگزاری پانا: نایب رییس اتاق بازرگانی زنجان نبود انبارهای عمومی در گمرک زنجان را یکی از مشکلات اساسی تجار این استان اعلام کرد

کد مطلب: ۱۹۸۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، علی کلانتری با بیان این مطلب افزود: برای ساخت و ایجاد انبارهای عمومی در گمرک کارهای زیادی انجام شده و حتی در کار گروه خاصی احداث آن مصوب شده است .

وی یادآورشد: با توجه به اینکه مجوز انبارهای عمومی از تهران صادر می شود، تا کنون این مجوز صادر نشده و برای صنعتگران و وارد کنندگان مشکل ساز شده است .

کلانتری اظهار کرد: نبود انبار عمومی زیان بسیاری به صنعتگرانی که با تلاش فراوان اقدام به واردات مواد اولیه می کنند، وارد می کند .

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان، با بیان اینکه تا زمانی که تمرکز زدایی در گمرک صورت نگیرد این مشکلات همیشه برای تجار وجود خواهد داشت، گفت: گمرک مرکزی بدلیل عدم شناخت کافی از نیازها، ظرفیت ها و جغرافیای استان نمی تواند تصمیم صریح و مفیدی اتخاذ کند .

وی خاطر نشان کرد: بر همین اساس باید تفویض اختیار به گمرک زنجان صورت بگیرد تا مسوولان گمرک زنجان براساس ظرفیت ها، نیازها و پتانسل های استان مسایل را تشخیص دهند و گزارش آن را به مرکز منعکس کنند .

کلانتری ادامه داد: در صورتی که زنجان منتظر تصمیم گیری آنان برای گمرک این استان شوند، بسیاری از اتفاقات به دلیل گذشت زمان لازم تاثیر گذاری یا توجیه پذیری خود را از دست خواهد داد .

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان، گفت: در صورتی که کارهای کارشناسی و اداری در استان انجام شود بازرگانان با مشکلات کمتری مواجه می شوند .

وی افزود: متاسفانه به علت عدم شناخت گمرک مرکزی از موقعیت های استان و دخالت های بی مورد زحمات و پیگیرهای اتاق بازرگانی نیز به نتیجه نمی رسد .

کلانتری با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی در اعزام هیات های تجاری به خارج از کشور مشکلاتی دارد و انتظار می رود دولت این مسایل و مشکلات را حل کند، یادآورشد: وقتی تجار خارج از سیستم می خواهند تحریم ها را دور بزنند و صادرات انجام دهند با مشکلاتی همچون مبادلات ارز و هک حساب ها مواجه می شوند .

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان، گفت: تاکنون صدها میلیون دلار توسط هکرها از دست تجار زنجان رفته که متاسفانه نه بیمه ای وجود دارد و نه سوئیف است که امنیت باشد تا مبادلات ارز با تجار خارجی انجام شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار