هجده درصد مساجد استان زنجان دارای کانون های فرهنگی هنری است

خبرگزاری پانا: مدیر کل فرهنگ وارشاد استان زنجان، گفت: امسال در استان زنجان دویست و سی و هفتمین کانون‌ فرهنگی هنری مساجد افتتاح شده است

کد مطلب: ۱۹۷۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان زنجان در نخستین نشست مشترک با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، گفت: امسال در استان زنجان دویست و سی و هفتمین کانون‌ فرهنگی هنری مساجد افتتاح شده است.

ناصر مقدم افزود: با اشاره به اینکه طبق برنامه پنجم توسعه باید 25 درصد مساجد استان زنجان دارای کانون باشند، ادامه داد: در حال حاضر 18 درصد مساجد استان دارای کانون است و برنامه ریزی برای توسعه کمی و کیفی کانون های مساجد در دستور کار متولیان قرار دارد .

وی با اشاره به اینکه خانه مطبوعات مجدد آغاز به کار کرده از راه اندازی خانه هنر مندان نیز سال آینده خبر داد.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه کتاب و حمایت از ناشران استان خبر داد و افزود: کتاب فرهنگ و تاریخ زنجان در قالب فصلنامه فرهنگی از سال آینده در استان چاپ خواهد شد .

مقدم در ادامه از راه‌اندازی 10 کارگروه جدید در فرهنگ و ارشاد خبر داد و عنوان کرد: آیین‌نامه‌هایی در این زمنیه فراهم شده است که بعد از ایام نوروز اجرا خواهد شد. همچنین کارگروه‌های ذکر شده در زمینه شعر و داستان، هنرهای تجسمی، خوشنویسی، مطبوعات و رسانه، نشریه و مجلات، کتاب و کتابخانه، چاپ و نشر فعالیت می‌کنند که هدف از این کارگروه‌ها این است که فعالیت‌های هنری در سطح مردم گسترش یابند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین با اشاره به راه‌اندازی مرکز علمی‌کاربردی فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان، یادآور شد: این مرکز در مهرماه سال آینده افتتاح خواهد شد که در رشته‌های انیمشین، سینما و روزنامه‌نگاری و فرهنگی دانشجو می‌پذیرد.

پریسا حیدری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار