معاون آموزش متوسطه در گفت و گو با پانا:

احیای مدارس دو نوبته تراکم دانش آموزان را در کلاس می کاهد/مراقبت خانواده هادر 4شنبه سوری

خبرگزاری پانا: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: برای کاهش تراکم دانش آموزی در کلاس ها و ارتقا کیفیت، مدارس 2 نوبته احیا می شوند.

کد مطلب: ۱۹۶۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد

علی زرافشان در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در پاسخ به این سوال که آیا مدارس 2 نوبته احیا می شوند؟ افزود: در دستورالعمل تهیه شده، الزام تشکیل مدارس در نوبت صبح ترجیح، داده شده زیرا تشکیل کلاس ها در نوبت صبح باعث شده تراکم دانش آموزی در کلاس افزایش پیدا کند و این موضوع موجب افت آموزشی می شود.
وی افزود: به همین جهت برای حفظ کیفیت اجازه داده شده که اگر در برخی از مناطق تراکم دانش آموزی بالا است، برای کاهش تراکم، ارتقا کیفیت و اینکه معلم بتواند با تعداد کمتری دانش آموز کار و رسیدگی به امور کند، از نوبت بعدازظهر هم استفاده شود.
*مراقبت های 4شنبه سوری باید از سوی خانواده ها صورت پذیرد
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در ارتباط با تدابیر مدارس در 4شنبه آخر سال برای پیشگیری از خطرات، بیان کرد: شکرخدا چندین سال است که با وسایل ایمنی که برای خانواده ها تهیه می شود، ما کمتر شاهد بروز آسیب و خطر هستیم.
زرافشان گفت: شرایطی بین مسولین کشور برای سامان دادن این روز تهیه می شود که هم مردم سنت قدیمی خود را حفظ کرده و هم یک فضای شاد برای خانواده ها فراهم شود، اما باید مراقبت هایی نیز صورت بگیرد.
وی بیان کرد: متاسفانه اکثر حوادث، مربوط به کارگاه هایی است که در داخل منازل برای تولید وسایل غیرمجاز اتفاق می افتد. خانواده ها باید از فرزندانشان مراقبت کنند و آن ها نیز از وسایلی که در فروشگاه های مجاز هستند، استفاده کنند زیرا دارای ایمنی بالا بوده، به نظر می آید با این شرایط کمتر شاهد آسیب هستیم.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در خاتمه تصریح کرد: به هرحال این روز یک روز باستانی برای کشورمان است. مردم می خواهند از این روز استفاده کنند و در مراسم 4شنبه سوری به خوبی شاد شوند. امیدواریم در یک محیط امن و شاد بتوانند از این روز به نحو مطلوب استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار